Oldtimer 81 Postad 12 September , 2015 En 35-fotare skall seglas från Sundsvall (ned o upp) till Stenungsund i oktober. 3 bör man vara. Alla så bra att frtivakten kan sova sina 6 timmar i ro............. Hela eller halva vägen. Detta är ingen "pub till pub " segling. (1 eller 2 pubar räcker) ;-) Båten är en IOR 3/4-ton up to date. Kostnaden är till och från för gastar.. Allt ombord; även nubbar till frokost ingår :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 13 September , 2015 Jag brukar få betalt för mina jobb, sådär 155:- kronor per timme + sociala avgifter. Eller hade du tänkt att man skulle arbeta ideellt och dessutom ta sig dit för egna pengar?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 13 September , 2015 Är jag puckad eller fattar jag fel? tolkar i alla fall gastfrågan som en inbjudan att få följa med på en trevlig segling, gratis, och dessutom bli bjuden på mat mm. under seglatsen. Eller har jag fattat fel? Handlar det verkligen om en provanställning? När i November och hur många dagar räknar du med? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Skoter 50 Postad 13 September , 2015 "Är jag puckad eller fattar jag fel?" Förmodligen båda Seglingen blir väl i oktober. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 13 September , 2015 Väldigt uppmärksamt! När i Oktober är planen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 16 September , 2015 Hej. Båten är nu bemannad för hemseglingen. Tack till alla för visad intresse. En speciell tack till "pseudonym". 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 16 September , 2015 Hej. Båten är nu bemannad för hemseglingen. Tack till alla för visad intresse. En speciell tack till "pseudonym". vad trevligt att det gick bra. Hoppas ni får en trevlig segling. Seglar själv bort min båt veckan och helgen inför den 13/10.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 16 September , 2015 . Hoppas ni får en trevlig segling. Tack det samma. Vi avgår ca 10/10 (avh. av tid till att göra sjöklart i "ny" båt) 3 etapper: Sundsv. - Visby - Malmö - hem. 3 vana seglare (i tre-vakt) + kock(a) (som sejer sig inte bli sjösjuk. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 758 Postad 16 September , 2015 OK då e vi ute ungefär samtidigt. Misstänkte det. Go tur Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jansan 1 Postad 16 September , 2015 Bor själv i Sundsvall och är en erfaren seglare. Aktiv i Sundsvalls båtsällskap. Hör av Dig om du behöver besättning. Med vänlig hälsning "Sandström" 070-5377488 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 16 September , 2015 Hej. Båten är nu bemannad för hemseglingen. Tack till alla för visad intresse. En speciell tack till "pseudonym". Jag skickar en faktura för konsultarvodet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser