jojjeblom 7 Postad 12 September , 2015 Hej, nya frågor bubblar upp hela tiden. Har en 20 liter oljeblandad bensin 1% kvar i dunken ifrån gamla motorn Mercury ELPTO 75 hk 2001. Den höll jag ju på att köra in efter renovering när jag fick för mig att byta till en större motor, därav lite oljeinblandning i bensinen. Kanske var det helt onödigt att blanda lite extra i tanken, nu är det dock en ny Optimax på akterspegeln och jag vet inte vad den tycker om att få sig lite oljeblandat direkt i bensinen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oldtimer 81 Postad 12 September , 2015 Steka potatis i pannan eller kör i din nya motor med + "nya" 20 liter "så kallad" ........miljöbensin.......... 20 liter..............skräck o gru............ 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qbt54 11 Postad 12 September , 2015 Hej, nya frågor bubblar upp hela tiden. Har en 20 liter oljeblandad bensin 1% kvar i dunken ifrån gamla motorn Mercury ELPTO 75 hk 2001. Den höll jag ju på att köra in efter renovering när jag fick för mig att byta till en större motor, därav lite oljeinblandning i bensinen. Kanske var det helt onödigt att blanda lite extra i tanken, nu är det dock en ny Optimax på akterspegeln och jag vet inte vad den tycker om att få sig lite oljeblandat direkt i bensinen. Den % har ingen som helst betydelse. Bara tanka o kör.... 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 12 September , 2015 Okay, man vill ju inte göra en tabbe:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 13 September , 2015 Tror heller inte att den procenten spelar nån roll men är du osäker så kan du ju alltid tanka ny bensin o toppa upp med 5-10 liter av den gamla ett par gånger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tugge 251 Postad 13 September , 2015 Ja kan offra min motor för ett test med soppan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 13 September , 2015 Har två dunkar 95 okt Preem soppa från årets missöden, sugen på dessa också? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 13 September , 2015 Tappade ur en 10liter i annan dunk och fyllde upp med ren soppa så nu är väl procenten obetydlig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser