jojjeblom 7 Postad 11 September , 2015 Hej, håller på att montera min nya Optimax 90hk. Stötte på lite problem vid montering av instrumenten och junctionboxen. Skulle behöva en förlängningskabel hona/hane mellan smartcraftkontakten vid reglaget och junctionboxen. Som det blir med medföljande aningens för korta kablar så kan jag inte dra dom mellan ytter och innerskrovet. Instrument och kablage mm följde med ihop med motorn. Någon som vet något tips åt mig om detta så tar jag tacksamt emot dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 11 September , 2015 Tog några bilder så kanske det ger något. Har hittat någon förlängningskabel på nätet men då är det hona/hona och jag behöver ju hane/hona. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 11 September , 2015 http://www.ravnsgarage.no/ext-harness-10-pn En sån här kabel är det jag behöver tror jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 12 September , 2015 (redigerade) Hade hjälp av sonen idag och han är tusan klurig alltså, vi demonterade reglaget och gjorde ett nytt hål som vi petade in smartcraft kabelstumpen i bakom reglaget och då var det precis att kablarna räckte till utan att sitta i spänn. Redigerad 12 September , 2015 av jojjeblom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser