neubert 52 Postad 9 September , 2015 http://www.oxelosund.se/kommungemensamt/nyheter/singelvisning/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=1589&cHash=9c0e14d7f31d3d61274b4a66a443bb88 Kan glädjande berätta att Oxelösunds kommun har gjort det enda rätta, även om det kostade en slant, och slänger ut Promarina pga. misskötsel! Vad prisnivån hamnar nästa år är svårt att svara på då det är mycket eftersatt underhåll men nu går pengarna tillbaka in i kommunkassan istället för Viamare koncernen! Det kan inte bli sämre.. hoppas jag! /N 4 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 490 Postad 9 September , 2015 Förra sommaren var båda sugtömningsstationerna ur funktion. Kanske blir det bättre nu. Mackey 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
excel319 501 Postad 10 September , 2015 http://www.oxelosund.se/kommungemensamt/nyheter/singelvisning/?tx_ttnews%5Btt_news%5D=1589&cHash=9c0e14d7f31d3d61274b4a66a443bb88 Kan glädjande berätta att Oxelösunds kommun har gjort det enda rätta, även om det kostade en slant, och slänger ut Promarina pga. misskötsel! Vad prisnivån hamnar nästa år är svårt att svara på då det är mycket eftersatt underhåll men nu går pengarna tillbaka in i kommunkassan istället för Viamare koncernen! Det kan inte bli sämre.. hoppas jag! /N Visst går pengarna nu in i kommunkassan i stället för att gå till Viamare. Men beroende på avtalets utformning kan det nu bli kostsammare för kommuninnevånarna. Lite Ebberöds bank. Men jag tror det blir bättre för båtägarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 238 Postad 7 Juni , 2016 Promarina lämnar även Norrtälje och Furusund. Jag vet inte riktigt varför. Båda hamnarna går till andra men lokala entreprenörer. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 7 Juni , 2016 Tankade diesel för 12.50kr i torsdags på sjömacken så några 2-3kr pålägg som det varit tidigare jämfört med landmacken har det kommunala bolaget som sköter driften just nu inte tagit ut! Även septitömningen som var trasig nästan hela förra säsongen har fungerat klockrent än så länge! Så just nu är jag mer än nöjd men hoppas gästhamnsgästerna tycker det är bra i sommar med... /N Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 8 Juni , 2016 (redigerade) Det är möjligt att jag till nästa år gör Oxelösund (eller möjligen Nyköping)till min nya hemmahamn.Vilken av småbåtshamnarna rekommenderar ni som har erfarenhet? Redigerad 8 Juni , 2016 av BSven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 8 Juni , 2016 Beror på dina behov. Det som många ser som nackdel med Nyköping är att den hamnen har en "ränna" på några distans, som oftast går att segla, för att "komma ut". Fördel är närheten till centrum, bunkring, trevlig bryggsegling mm. Oxelösund, då är du "ute" direkt när du kastar loss. Lite längre till affärer mm. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
smirre10 3 Postad 8 Juni , 2016 Som ni redan vet är promarina även borta från Strängnäs från i år, om det blir bättre det återstår å se men sämre nä det kan det f.n inte bli. Macken har redan fått kortterminal, förr fick man ringa för att tanka å det kunde ta tid innan dom kom, fast personalen som jobbade åt promarina var det inte fel på. Dock är det grodhavet, fast Oxelösund, nä tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 8 Juni , 2016 Även i Oskarshamn är Promarina numera borta. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BSven 469 Postad 8 Juni , 2016 Beror på dina behov. Det som många ser som nackdel med Nyköping är att den hamnen har en "ränna" på några distans, som oftast går att segla, för att "komma ut". Fördel är närheten till centrum, bunkring, trevlig bryggsegling mm. Oxelösund, då är du "ute" direkt när du kastar loss. Lite längre till affärer mm. Då får det bli Oxelösund. Jag var och kikade på hamnen vid Femöre där segelklubben håller till. Enligt kommunens hemsida skall det finnas 9st småbåtshamnar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 8 Juni , 2016 JA det finns fler hamnar där, bl.a ute vid restaurangen Sailor, han har en del platser och ligger i stort sett ute till havs men ändå rätt skyddat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 8 Juni , 2016 Även i Oskarshamn är Promarina numera borta. Är du säker? http://www.promarina.se/hamnar/oskarshamn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ArneRadar 667 Postad 8 Juni , 2016 Även i Oskarshamn är Promarina numera borta. Är du säker? http://www.promarina.se/hamnar/Oskarshamn De driver inte gästhamnen längre men däremot vinterförvaring. Vad jag kan se har de bara kvar gästhmansverksamhet i Sopot (Polen) och Västervik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ruskpricken 214 Postad 8 Juni , 2016 Som ni redan vet är promarina även borta från Strängnäs från i år, om det blir bättre det återstår å se men sämre nä det kan det f.n inte bli. Macken har redan fått kortterminal, förr fick man ringa för att tanka å det kunde ta tid innan dom kom, fast personalen som jobbade åt promarina var det inte fel på. Hej alla. Ang Strängnäs, det råkar vara så att jag känner personligen familjen å de som har tagit över själva macken i Strängnäs. Resten av hamnen vet jag inget om. Å det är bra folk, ansvarskännande å gör bra jobb i andra verksamheter jag vet de har. De har bla en egen "hamn" här på ön där jag bor å sjösätter å tar upp elegant å till humant pris. Så jag håller tummarna att "tjafset" med Strängnäs hamn upphört å att det kommer flera gäster i framtiden. Promarina har förstört mycket här i "samkopi" med politiker. Jag var nästan lite "chockad" när jag kom till Arkösund å upptäckte alla nybyggen som Promarina gjort där under vintern. Det är några år sedan. Vet ej hur det ser ut idag. Men det fanns gott om plats att ligga en natt vid de gamla bryggorna nära affärens brygga. Det råkade vara Valborg dessutom så jag hade parkettplats för fyrverkeriet å brasan. Mälaren är inte dum å trots namnet så har jag inte sett grodor men "havet" kan vara npog så besvärlig när det trillskas, korta krabba höga vågor å vind från alla håll på en gång, å alla vassa stenara som lurar i vassen. Inte bara gäddan. Se upp för "Vrången" på norra Prästfjärden, norr om Kurön mot Ringsön. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
neubert 52 Postad 12 Juni , 2016 Kan även med glädje meddela att gästhamnskrogen kommer få en krögare som är otroligt duktig! Även om jag ligger med båten i samma hamn kommer jag garanterat besöka när han har fått ordning på torpet! http://www.sn.se/nyheter/oxelosund/1.4133071-micke-santo-tar-over-laget-i-oxelosund-med-stora-framtidsplaner-for-gasthamnen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser