Sudden 1 Postad 6 September , 2015 Kollar på Youtube mm och man skryter med hur lite service som krävs. I princip oljebyten och tändstift för 100 timmar service Varför kostar det mellan 4000 - 5000 kr i service? Nån som vet eller är det bara så. Vad betalar ni? Med vänlig hälsning, Sudden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 8 September , 2015 Låter som skaplig timpeng när materialet är betalt!?Men hundratimmars-service och vinterförberedelse sker väl ofta samtidigt och i så fall ingår litet mer...https://www.youtube.com/watch?v=K77-GvKmoXk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stewe 20 Postad 8 September , 2015 Vissa marinor i Sverige tar hutlöst betalt. Yamaha verkstaden där jag bor tar 5000 för en vanlig service och vinterkonservering. De jag servar den hos tar 1800-2000 för samma jobb. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 8 September , 2015 Förmodligen betalar vi båtägare skjortan för själva stämpeln i servicekortet?(Under motorns garantitid är det väl rent av ett villkor för full täckning, men även senare kan nog odokumenterat serviceintervall i kortet minska motorns andrahandsvärde?)När man upprepade gånger undersökt bilindustrins "märkesverkstäder" har dessa ofta hamnat sämre än närmaste garagefirma vad gäller kvalitet. Har genom åren sett många oberoende tester där bilar preparerats med olika rätt allvarliga fel som sägs ingå i servicen som sen struntats i, ofta har just märkesverkstäder hamnat längst in i skamvrån.Tror de lever i mångt & mycket på sina stämplar, och att risken för slarv och överpriser kan öka med sådana privilegier? Bara en tanke, hur svår är för resten en stämpel att förfalska?Kan man inför ev köp dubbelkolla dess giltighet, kontakta verkstan o få utdrag ur motorhistoriken typ problem eller tecken på misshandel etc? (Köper man en bil kan man väl fortfarande kontakta bilbesiktningen och få ut tidigare besiktningsprotokoll, bra för ibland har exempelvis vägmätar-ställningen nyligen backats rejält.) Typ så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Piscovery 1 Postad 29 September , 2015 Skulle det behövas service mer sällan på Mercury 150 (fyrtaktare) än andra märken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sudden 1 Postad 29 September , 2015 Skulle det behövas service mer sällan på Mercury 150 (fyrtaktare) än andra märken? Nej inte alls utan man berättar att man har minimerat det som ska göras och typ olja och tändstift plus rem då och då ska bytas. Andra motorer ska enligt Mercury ha massa saker gjorda som typ justering av ventilspel mm. Men det blir inte billigare för oss kunder trots det. Konstigt va? Med vänlig hälsning, Sudden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser