Claes74 0 Postad 6 September , 2015 (redigerade) Hej, efter att ha rengjort förgasaren insåg jag att ambitionen kanske var något hög. Då även alla justerskruvar lossades utan att lägena sparades så att säga.. Så nu undrar jag främst vad skruv 3 och skruv 13 på FIG.4 i pdf:en nedan har för funktioner och helst även om det finns några standardinställningar. http://www.brownspoint.com/store/pc/pdf/DT15c(89-97).pdf Tacksam för svar Claes Redigerad 6 September , 2015 av Claes74 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 7 September , 2015 Hej o välkommen till forumet!Finns ofta bra engelskspråkiga verkstadsmanualer på boatinfo.no.[Krävs dator, mobiler o annat modernt jox göre sig icke besvär. De är också ofta av litet övergripande slag och gäller många motorer samtidigt, vilket ofta leder till febrilt bläddrande. Men gratis är ju gott - sägs det i alla fall.]Hittar tyvärr ingen "klockren" sida som stämmer helt hundra med din länkade* skiss. Varken i den tidiga manualen (1988-2003) eller senare (1996-2007). Men bläddra gärna själv, om inte annat kan man lära sig nåt?*) Din länkade pdf-skiss finns f.ö. klockrent och mer lättillgänglig HÄR, den reservdels-sajten har fördelen att om man klickar på ett visst reservdelsnummer så syns ett "cross reference", alltså andra motorer som har precis samma detalj. (Kan vara bra ibland, dels om man letar begagnade detaljer på säljsajter typ blocket etc, dels för att snabbt hitta nya skisser inom sajten.)Obs att inga USA-baserade reservdelssajter längre direktskeppar till Europa, den lågpris-möjligheten stängdes för några år sedan. Inte heller Brownspoint. (Men man får ju fortfarande glo alldeles gratis på deras reservdelsskisser och kanske därigenom lättare hitta nån europa-baserad leverantör. :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gbak 0 Postad 20 September , 2015 Nr 3 ser ut att vara luftskruven, brukar backas ut från bottenläget ca 1,5-2 varv. Nr 13 gissar jag sitter i botten på flottörhuset? Då är det troligen en evakueringsskruv, skall skruvas in i botten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser