Gå till innehåll
måndag 18 november 2024
Thomas67

Motorn startar men dör direkt Mercrusier 5,7

Rekommendera Poster

  Har en Mercrusier 5,7 350 MAG MPI som inte vill gå. Har nu bytat ut låg samt högtryckspumpen, slangen mellan pump och tank. Bränsletrycksregulatorn ggr 2. Har haft en firma nere och kollat den, mätt och haft sig med datorn.

Inga felkoder eller något. Borde vara någon av pumparna eller bränsletrycksregulatorn då var svaret. Nu 13.000:-

senare så är det fortfarande samma fel. Motorn tänder till men dör direkt. Kan starta och köra den med startgas så länge jag kör in startgas. Bränsletrycket upp till luftnipplen ligger på 0,4 bar vilket är på tok för dåligt. Vad kan det vara som spökar????????? 

 

Mvh

Thompa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

  Har en Mercrusier 5,7 350 MAG MPI som inte vill gå. Har nu bytat ut låg samt högtryckspumpen, slangen mellan pump och tank. Bränsletrycksregulatorn ggr 2. Har haft en firma nere och kollat den, mätt och haft sig med datorn.

Inga felkoder eller något. Borde vara någon av pumparna eller bränsletrycksregulatorn då var svaret. Nu 13.000:-

senare så är det fortfarande samma fel. Motorn tänder till men dör direkt. Kan starta och köra den med startgas så länge jag kör in startgas. Bränsletrycket upp till luftnipplen ligger på 0,4 bar vilket är på tok för dåligt. Vad kan det vara som spökar????????? 

 

Mvh

Thompa

 

 

Jag har en Mercruiser 5,0 L, förgasare och elektrisk bränslepump.

Vet ej om det funkar på samma sätt på MPI?

Bränlepumpen bryts om man har dåligt oljetryck, och då får man samma symtom som du beskriver..

Nu brukar den brytaren spöka lite ibland, har även varit med om dålig anslutning mot brytaren.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Tack för svaret, skall prova koppla bort den. Borde den inte gett utslag när dom körde testet i datorn då om den skulle vara dålig? har för mig att dom pratade om oljeswichtkontakten då också men att den var ok.

 

Mvh Thomas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Prova att koppla ström direkt till pumparna för att se om motorn går då. Om den gör det får du sedan leta reda på var strömförsörjningen fallerar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Där ligger drygt 13 volt ner till pumphuset, det kollade vi igår. Och när jag slår till tändningen då hör jag att pumparna går. Kollade  bränsletrycket igår igen, bara 0,4 bar upp till luftnipplen. Vad mer kan styra det?tänder till går i 10-20 sekunder och visslar!!! lite sedan dör den.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bra tryck upp till spridarna nu ca 3,5 bar.Motorn startar men går halvtaskigt och dör efter 1 min.

Försöker jag gasa lite så dör den direkt. Tips på vad det kan bero på????

 

Mvh Thompa

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...