miksun 0 Postad 5 September , 2015 Jag ska planera inför vinterförvaring och jag vet inte om jag tar mig in igenom en port pga höjd. Är det någon som vet/ mätt höjd på yamarin 64dc?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 7 September , 2015 Jag ska planera inför vinterförvaring och jag vet inte om jag tar mig in igenom en port pga höjd. Är det någon som vet/ mätt höjd på yamarin 64dc?? Du kan få ett mått på Lördag (65DC) men det borde inte skilja så mycket. Dock så skiljer det lite mellan olika trailers också. Men jag bifogar en bild på min gamla båt (64:a), så ser du hur det ser ut på en bild mot en standardport. //BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 7 September , 2015 Fick in en DC i ett vanligt garage. Knepet var att sänka stödhjulet till max, när rutans lutning närmade sig öppningen. Efter jag kommit igenom porten, så höjde jag stödhjulet till normal inställning igen. Annars, hade det i detta fall aldrig gått vägen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
miksun 0 Postad 7 September , 2015 Det vore bussigt om du kan mäta!!! Gärna om du kan dra bort trailermåttet så jag får bara båthöjden Min port är 268cm. Vet du var i Sverige du sålde din båt till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 7 September , 2015 Det vore bussigt om du kan mäta!!! Gärna om du kan dra bort trailermåttet så jag får bara båthöjden Min port är 268cm. Vet du var i Sverige du sålde din båt till? 2,68 borde vara lugnt. Min port är något högre och jag har marginal, mäter i helgen och kommer tillbaka. Min båt såldes till Nyköping. //BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stewe 20 Postad 8 September , 2015 Ett annat bra tips är att släppa ut luft i hjulen tills trailern nästan står på sock. Då får man ner ekipaget några cm Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
BoatBruce 15 Postad 14 September , 2015 Jag ska planera inför vinterförvaring och jag vet inte om jag tar mig in igenom en port pga höjd. Är det någon som vet/ mätt höjd på yamarin 64dc?? Höjdmåttet uppmätt på min 65:a Totalhöjd inkl. Trailer: 230 Trailer: 55 Båt: 175 Hade kunnat sänka ner min båt en bra bit genom att sänka stödhjulet. //BB Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mrplasma 6 Postad 14 September , 2015 På min tidigare båt 64 dc var höjden 2,34. Båten var på ett 80 km vagn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser