gudden 2 Postad 5 September , 2015 Har ett flaggfäste på båten (glasfiberbåt) som sitter löst pga att skruvhålen är för stora. Jag tänkte åtgärda detta genom att fylla det med lämplig fyllning och sedan skruva i skruvarna på nytt och låta det stelna. Är dock osäker på vad jag ska använda för att fylla igen de stora skruvhålen. Är det någon som har förslag på lämpligt tillvägagångssätt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 204 Postad 5 September , 2015 - Marinepoxy enligt ovan Alternativt, - Större skruvar som passar hålen - Montera maskinskruv med mutter och brickor på undersidan (bäst lösning om du frågar mig) 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 5 September , 2015 Om man fyller med epoxi så låt det stelna utan skruvar i, det kommer en dag när kommer vara glad över att du inte "limmade" skruvarna. En väldigt bra variant är att borra och gänga epoxin och sen använda maskinskruv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gaidin 297 Postad 7 September , 2015 Det går bra att skruva in skruvarna i ohärdad epoxi om man smetar på lita parafinolja eller släppmedel på gängorna. Då släpper de bra och du har en gjuten gänga i plasten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 7 September , 2015 Det går bra att skruva in skruvarna i ohärdad epoxi om man smetar på lita parafinolja eller släppmedel på gängorna. Då släpper de bra och du har en gjuten gänga i plasten. Nja, min erfarenhet är att, trots noggrann vaxning, så fastnar en del skruvar ändå. En skruv som sitter "limmad" i epoxi är ett rent helsike att få bort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser