yamarin650 5 Postad 31 Oktober , 2016 En auktoriserad Mercury firma så jag vet inte vad dom har för dator! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 12 Oktober , 2017 Japp båt motorn stannade till och dog när jag la i den i somras 👎 Bytte högtryckspump ej det felet👎 Bytte airregulator membran ochså Köpte en ny ecm från eBay och tro på Faen så gick motorn igång som en klocka Det här är gjort på 2 år! sammanlagd kostnad 11000kr men nu går den som en klocka plus att jag är grym på optimax Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 12 Oktober , 2017 Jag tror att om jag hade haft möjlighet att testbyta nån annans ecm så hade nog motorn skramlat igång förra året meen den hade gått dåligt pga en Injektor var trasig och alla diaphragm var utslitna så dom skulle gått sönder när som helst och nu vet jag att vilka grejjer som är ok så jag känner mig trygg på h2o hoppas att det här kan hjälpa nån annan optimax ägare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
yamarin650 5 Postad 21 Juli , 2019 Bytte airregulator membran1457kr popoetvalve150kr fueldiapragm 2000kr drevrenovering4565kr 100a batteri biltema1000kr service 2025kr batteriväljare 500kr just nu har jag lagt ner 24384 kr sen 2013 för att hålla igång motorn och det är ytterst viktigt att du har ett stort batteri ( kolla boken)för motorn kräver massor minst 100a eller dubbelmontage vid start! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser