Gå till innehåll
lördag 26 oktober 2024
rackarhulda

Oljebyte

Rekommendera Poster

Hur gör ni vid oljebyte använder ni elektrisk pump eller handpump ? Jag tycker det verkar vara smidigare med elektrisk men jag har ingen köpt ännu .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har en som består av en rund plastbehållare och en handpump. Man stoppar ner en slang i hålet för oljestickan och pumpar upp ett undertryck med handpumpen. Sedan är det bara att ta en kopp kaffe och vänta på "slurp". Själv är jag otålig och tar några pumptag då och då men det ska inte behövas. Behållaren är graderad så att man ser hur mycket som pumpats ut och kan lätt fylla på lika mycket sedan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Okej vart köper man en sådan ? Låter ju väldigt bekvämt . Jag såg e på Jula eldriven ca 300 kr .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oberoende av pumptyp så skall oljan vara ordentligt varm för att det ska fungera smidigt. Dessutom svävar smutspartiklarna i oljan om motorn just körts och följer med den gamla oljan ut vid tömningen.

/Claes

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för svar ! Jag åkte och köpte en pump på erlandssons brygga den Ser ut som ett klot rymmer 6 liter ?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oberoende av pumptyp så skall oljan vara ordentligt varm för att det ska fungera smidigt. Dessutom svävar smutspartiklarna i oljan om motorn just körts och följer med den gamla oljan ut vid tömningen.

/Claes

Okej jag kan ju köra motorn varm innan upptagning ! Tack för tipset .

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Oljebytarpumpen köpte jag på Jula.

Art.nr: 650213

Jag fick betala 358 kr erlandssons brygga idag höstpris ! Tack för tipset !

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...