rackarhulda 8 Postad 3 September , 2015 Hur gör ni vid oljebyte använder ni elektrisk pump eller handpump ? Jag tycker det verkar vara smidigare med elektrisk men jag har ingen köpt ännu . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 3 September , 2015 Jag har en som består av en rund plastbehållare och en handpump. Man stoppar ner en slang i hålet för oljestickan och pumpar upp ett undertryck med handpumpen. Sedan är det bara att ta en kopp kaffe och vänta på "slurp". Själv är jag otålig och tar några pumptag då och då men det ska inte behövas. Behållaren är graderad så att man ser hur mycket som pumpats ut och kan lätt fylla på lika mycket sedan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 3 September , 2015 Okej vart köper man en sådan ? Låter ju väldigt bekvämt . Jag såg e på Jula eldriven ca 300 kr . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjorns_snipa 94 Postad 3 September , 2015 Oljebytarpumpen köpte jag på Jula. Art.nr: 650213 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 3 September , 2015 Oberoende av pumptyp så skall oljan vara ordentligt varm för att det ska fungera smidigt. Dessutom svävar smutspartiklarna i oljan om motorn just körts och följer med den gamla oljan ut vid tömningen. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 3 September , 2015 Tack för svar ! Jag åkte och köpte en pump på erlandssons brygga den Ser ut som ett klot rymmer 6 liter ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 3 September , 2015 Oberoende av pumptyp så skall oljan vara ordentligt varm för att det ska fungera smidigt. Dessutom svävar smutspartiklarna i oljan om motorn just körts och följer med den gamla oljan ut vid tömningen. /Claes Okej jag kan ju köra motorn varm innan upptagning ! Tack för tipset . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rackarhulda 8 Postad 3 September , 2015 Oljebytarpumpen köpte jag på Jula. Art.nr: 650213 Jag fick betala 358 kr erlandssons brygga idag höstpris ! Tack för tipset ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser