Mauritx 16 Postad 29 Augusti , 2015 Vad är detta för något?? Det ser ut som den typ av mossa som växer på husfasader och tak. Hur rengöras?? Det sitter som berg Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stern97 6 Postad 29 Augusti , 2015 Rönnqvists båtrengöring. Häll over i en blomspruta, spruta på, vänta 2 minuter, gnugga lite med en borste sen är det bara att spola bort. Jag har inte hittat något som är lika effektivt o enkelt att använda. Finns att köpa lite varstans, jag köpte min flaska på Jula - http://www.jula.se/catalog/fritid/bat-och-marin/batunderhall/rengoringsmedel/battvattmedel-550148/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 490 Postad 30 Augusti , 2015 Vi fick inte bort "vad det nu är" med något medel alls, men prövade inte just Rönnqvists. Till slut blev det att borsta med en mässingsborste. Sedan dess vaxar vi alltid skrovet med LeFants Non Slip Wax för att skydda däcket mot beväxning. Dessutom blir däcket riktigt strävt i alla väder. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Caribic410 757 Postad 13 September , 2015 (redigerade) Medlet, amiga eller amigo eller liknande som jag nämnde tidigare. I det här fallet 1del medel 5del vatten. Sprayat på testyta för två år sedan. Regn mm. sköter resten av jobbet. Redigerad 13 September , 2015 av Caribic410 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Goranoulla 4 Postad 15 September , 2015 Har samma problem på en båt som ligger på ostkusten. Har provat många olika rengöringsmedel, aceton, T-sprit, Autosol med dåligt resultat. I våras provade jag ett medel som jag köpt hos Erlandssons brygga som var avsett förborttagning av mögel och alger. Det var kanske inte så algerna bara rann av när jag sprayade, men det klart bästa medlet jag provat. Göran A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 15 September , 2015 http://shop.bollnasbilvard.se/bilvard/tvatt/avfettning/alkalisk-avfettning/strovels-alfanol-hd-gron-5l Hd-grön använder jag på alla naturliga smutsåkommor. På petroliumskit är den inget vidare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kossor 939 Postad 15 September , 2015 Vad är detta för något?? Det ser ut som den typ av mossa som växer på husfasader och tak. Hur rengöras?? Det sitter som berg Är du säker på att det inte är gelcoaten som släppt tycker det ser ut som gelcoat släpp. Haft en båt det såg lika ut på, där hade tidigare ägare tvättat för hårt med högtryckstvätten. Men svårt se riktigt på en bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser