Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025
hajenhajen

Kopplingsdosa / Strömbrytar panel (biltemas)

Rekommendera Poster

Hej. Har skrivit ang detta innan. Men fick ej svar på detta, om nån kan hjälpa mig. PÅ kollpingsdosan / Strömbrytarpanelen finns ett batterie test, elle två st, batterie test 1 och 2. Vad är de till för? Och bakom sticker två röda sladdar ut, ska man koppla in batteriets pol där i dom två?, så att batteri testat funkar, ? och vad är batteri testat till för?

post-6838-1394234373,6541_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skulle föreslå att du kontaktar försäljaren, dvs Biltema. De lär ju ha kopplingsinstruktioner till det de säljer. Har de inte det skulle jag lämna tillbaka grejorna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt enig... Dessutom skulle jag aldrig ens tänka på fylla upp min båt med Biltemagrejor...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De två röda kablarna är till för batteritest av två separata batteribanker , t.ex starbatteri och förbrukningsbatteri, du drar således en av de röda kablarna till startbatteriets pol (med en hängsäkring emellan på 0,5A eller så) och den andra till förbrukningsbatteriets pol. har du bara en batteribank kan du tvinna ihop dessa kablar och ansluta dem till det batteri du har (över ovannämda hängsäkring) , då ser du statusen på samma batteri oavsett om du väljer test 1 eller 2. lycka till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...