simmerfors 0 Postad 28 Augusti , 2015 Har troligtvis en död e-tec spridare igen och undrar om det är någon här inne som har erfarenhet att renovera/tvätta denna sorten spridare och vad behövs isåfall för utrustning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 28 Augusti , 2015 Borde det inte gå att ultraljudstvätta? Hade dock i vilket fall flödestestat efteråt, vilket kan göra att prisskillnad mot ny inte är så stor i slutändan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
simmerfors 0 Postad 29 Augusti , 2015 Ny spridare kostar mellan 4-6 tusen så det bör finnas ekonomisk vinning att försöka renovera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ishotellet 0 Postad 3 September , 2016 Tillhör också de som haft problem med mina injektorer/spridare till Evinrude E-tec. Tänkte tipsa om att jag hittat ett företag som gör just detta, dvs rengör E-tec-injektorer till såväl båtar (Evinrude) som skotrar och andra BRP maskiner. Jag sjösatte igår efter rengöring av min ena spridare och motorn går nu som en klocka. Vet inte hur det är till skotrar men Evinrude Sverige ockrar på sina kunder om du skall köpa en ny injektor så detta är ett ett extremt prisvärt alternativ. Företatget finns i Luleå och heter TR Skoter och Mek AB! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ctrbest 2 Postad 17 September , 2016 Kanske har jag liknande problem.Jag har en cylinder som är ca 20 g kallare!? Hur går en ultradjudsrengörning till på spridare Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ishotellet 0 Postad 4 Oktober , 2016 Det finns ett antal filmer på nätet som visar principen för hur det går till. Exempelvis har http://fuelinjectorman.com/media.htmlen del filmer som visar hur de rengör injektorer. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser