Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
wisslan

Havsöring

Rekommendera Poster

Tröstlöst trögt... Nu har man äntligen skaffat egen båt, egen brygga i Älmsta, tagit ledigt från jobbet... Igår, Söndags, for vi ut på morgonen, och började leta efter HÖ. vi letade o letade, fiskade o fiskade, provad alla möjliga drag, Vicke, Rappala, och diverse kustdrag, men ICKE ? Grunda södervikar, med stenig botten, ute på grynnor o skär, men så fan vi fick se nån Öring Kan någon vänlig skäl berätta för en gammal Gäddfiskare, hur man beter sig för att hitta/fånga Havsöring ?? Ha det så gott !!

post-9231-1394234373,5456_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Du verkar ha letat på rätt ställen, prova i anslutning till någon å också.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej prova vid sandstränder nu på våren för dom är inne och äter borstmask ;-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är fortfarande för kallt i vattnet för att fisken ska gå in mot land. Så fort tempen stiger och småfisken letar sig in så kommer de stora efter!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

På den anden side hvis det er nemt at fange en Havsöring så er det inte kul længerere.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst plotter

Nejdå, det är inte för kallt. Du får havsöring längs kusten hela året, förutsatt att du fiskar när den är lovlig! Ju kallare det är i vattnet desto långsammare bör du ta hem ditt bete.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig. Har prövat och prövat men utan resultat. Har funderingar på att boka in mig på en fiskeguide (svindyrt) för att lära mig något men än har det inte blivit av. Så jag ägnar mig åt mina gäddor som jag vet att jag kan hitta. Sätter ju också tillbaka dem så jag får chansen att träffa dem igen! :-tackar Har någon här på guiden erfarenhet av fiskeguiderna?

post-4248-1394234373,7267_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

håller med. havsöringen finns längs kusten hela året :-tackar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ja, du har helt rätt. Fast det blir lättare att få dem till att nappa när temperaturen går upp, får då är de lite livligare och hugger efter mat! Så skulle jag kanske formulerat mig...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst FA

Nu har det blåst nordan ett tag så att leta efter uppvärmda vikar är nu ännu viktigare 4grader var det vattnet där vi var,lyckades hitta en vik där vinden legat på så sätt höjt temp ngt, leta alltid efter varmare vatten när det är kallt i vattnet! Pålandsvind in i vikarna skall det vara. I torsdags fick vi i samma vik 10 öringar behåll dom på bilden största på 3,3kg vi hade tur när vi träffa på ett stim allt hände inom 15min! Fiskade 2dgr det som hände var i den viken...övr ingenting,lete,leta

post-0-1394234373,868_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack alla för goda tips !! Nu är det dags i morrn igen, men jag tror att jag lämnar båten vid bryggan och tar en promenad runt på Singö i stället, har hört att det ska finnas shyssta ställen där... Någon som ska ut åt det hållet under lördagen ?? Ha en trevlig valborg !! // Wisslan

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...