Figo 31 Postad 24 Augusti , 2015 Ja nu när den sk sommaren lider mot sitt slut så snurrar tankararna på båtbyte till nästa år. Skulle vilja ha några fot till att brottas med. Sneglar lite på Nimbus 28 DC/HT. Det jag är fundersam på är skarndäcket. Har en fyrbent vän som vi också måste ta hänsyn till och då funderar jag om skarndäcket är tillräckligt brett för en mellanstor hund att klara av? //LG Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tomasha 0 Postad 24 Augusti , 2015 Ja nu när den sk sommaren lider mot sitt slut så snurrar tankararna på båtbyte till nästa år. Skulle vilja ha några fot till att brottas med. Sneglar lite på Nimbus 28 DC/HT. Det jag är fundersam på är skarndäcket. Har en fyrbent vän som vi också måste ta hänsyn till och då funderar jag om skarndäcket är tillräckligt brett för en mellanstor hund att klara av? //LG Nu har vi ju ingen hund mer men däremot en 28DC. Jag skulle tro att det fungerar bra att gå på skarndäck bara du får ut hunden på det. Det går ju tyvärr inte ända till aktern utan slutar där kapellet börjar så du blir nog tvungen att lyfta ut hunden på skarndäck. I övrigt en toppenbåt men Rolf måste ha haft en formsvacka dagen han planerade hur långt bak skarndäck skulle gå Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 4 840 Postad 26 Augusti , 2015 Jag har en 2700 och en schäfertik om 30 kg, hon vill inte gå på skarndäck, men hoppar smidigt som en vessla ned i förpiksluckan, ja nu när hon är medelålders. Den humana besättningen blir också äldre, dessutom har det tillkommit små barnbarn, och vi har kommit fram till att det kommer att bli svårt att köra rollator på skandäcken, så även om man på sikt kan byta ut "lilla vargen" mot en chiuahua (eller hur nu det stavas) så lär det bli ett byte av båt inom kort. Jäkligt synd bara att Nimbus arrogante försäljare upplyste oss om att "Vi har ingen produkt anpassad till ert kundsegment" Även om jag då för en gång skull hade ett välfyllt bankkonto, men var iklädd jeans, tröja och sandaler så blir det att leta efter andra svenska eller nordiska kvalitetsbåtar, med breda skarndäck och utan en massa kapellväv. Eller är det "desscode" i Nimbus båtvisningshallar, skjorta och slips? Ursäkta om jag flummade ut och stal ämnet! Kanske finns det andra trådar om hund ombord? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser