jonas95 0 Postad 22 Augusti , 2015 hejsan! jag har en ryds 23 WA som jag åker mycke wakeboard efter. är det nån som vet hur mycket targabågen klarar av. tänkte isåfall svetsa fast en liten ring där Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
firefish 245 Postad 22 Augusti , 2015 Ser man på konstruktionen och de laster man kan gissa att den är tänkt att klara av skulle jag aldrig våga dra en wakeboard från den. Dragkraften i starten, om man som jag är rätt kass på wakeboard, uppgår i mitt fall till minst 150 procent av kroppsvikten och troligtvis ännu mer (ovetenskapligt baserat på hur det känns i händerna). "Riktiga" wakeboardbåtars bågar är ju betydligt kraftigare, av en anledning. Men, om du kan tänka dig att svetsa dit en ögla kan du ju även sätta dig två fästen för stöttor (kan ju vara löstagbara) som går akterut som avlastning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 22 Augusti , 2015 Om du googlar på wakeboardtorn så ser du att det är kraftiga konstruktioner och hävstångskrafterna är nog rätt stora ju högre upp du tänker svetsa fast en ring. Tänk igenom noga så du inte fläker sönder glasfibern så flisorna ryker. Antingen förstärk infästningar eller staga upp där det är möjligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 22 Augusti , 2015 Själva bågen klarar det nog, men infästningen är jag mer än tveksam till att den klarar påfrestningen. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser