Kirre01 2 Postad 18 Augusti , 2015 Har använt toan i början på säsongen ,men sen kom min ena dotter på att hon var tvungen drita på den,har någon tvångstanke att hon måste göra det på alla nya ställen! Ivf använde hon säkert lika mycket papper på båttoan som hemma,glömde givetvis att säga till henna att vara sparsam med pappret,och hon sa inte att hon skulle uträtta det behovet heller ifs. Det är en sea ray med original vakumtoa tror jag,det är vatten ända upp i toastolen så vakumet funkar väl inte då kan jag tro? Och tanken är inte full använd endast vid något enstaka tillfälle före olyckan! Undrar om ni har någon bra skitid`e att hjälpa mig med såsom att få ur det som är i stolen så kanske det funkar bara det kan bli lite vakum eller vad det är som tömmer toan? tacksam för hjälp med denna lilla skitsak! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 18 Augusti , 2015 Min ide, att inte något ska komma i toan som inte är druckit eller tuggat har hjälp mig i ganska många år. Men här kommer snart påstående att man minsann stoppar i vad som. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kirre01 2 Postad 18 Augusti , 2015 Ok Det är sant som du säger,klart lättvindigare om det vore så att barn lyssnar på vad man säger, men dessvärre funkar det aldrig! Inga tips på hur man gör med toan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 18 Augusti , 2015 Om det är en vakuumtoa så behöver inte stoppet sitta i toan utan det kan även vara i pumpen som ger vakuum Den sitter i motorrummet. Kolla om den arbetar när du startar vakuumsystemet Om den arbetar så är inte stoppet där. Kolla även så att den kör bälgen upp och ner. Bulten mellan motor och bälg kan gå av när det samlas papper i bälgen Har fått bort stopp i vakuumtoaletter genom att använda sugtömning både inne i toan och via däckstömningen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kirre01 2 Postad 18 Augusti , 2015 tror det är vakum ivf det finns nyckel bredvid tan,macerator och så för man spaken upp i några sekunder å sen ner så hörs det ett svors! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 18 Augusti , 2015 Macerator är pumpen som tömmer tanken Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 18 Augusti , 2015 Capitan: Vakuumtoa säger du, är det alltså en "trycktank" med en vakuumpump och ingen pump i toaletten? Jag har erfarenhet av stora vakuumsystem men inte sett denna lösning i mindre båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 19 Augusti , 2015 Dessa Sealand vakuumsystem är väldigt vanliga i USA-båtar mm Väldigt bra system som spolar snålt men det är viktigt att tänka på vad man slänger i toan samt att inte knö ner en halv rulle papper inkl nummer två jobbet Precis. En pump och en trycktank. Ganska enkelt system med få grejer som kan krångla. En givare håller koll på trycket och stänger automatiskt av pumpen Dock en del stollar som slänger ut dom då de inte verkar inse fördelarna med dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 19 Augusti , 2015 Tack för info, toaletterna känner jag i alla fall igen. Stora vakuumsystem fungera extremt väl, man kan dra rören till tanken nästan hur som helst och det blir betydligt färre stopp. Där har man ofta en vattenpump med elektor för att skapa vakuum. En separat pump tömde tanken när den började bli full. Någon gång blev det stopp där och då fick man blåsa tanken med tryckluft, efter att ha stängt ingående skitrör. Det glömde en 1:e maskinist en gång i Stena och han "flushade" 500-däck. Efter det kallades han "Kålroten" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kirre01 2 Postad 19 Augusti , 2015 hur menar du med starta systemet? Typ vrida på strömnyckeln till onläget? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kirre01 2 Postad 7 September , 2015 hur menar du med starta systemet? Typ vrida på strömnyckeln till onläget? Liten uppdatering några dagar senare efter det blev fixat! Det var inte värre än stopp i toastolen,trodde det var på vägen till septittanken eller så,lyste med ficklampa ner istolen och körde runt med en skruvmejsel lite så sa det sworsch,så var de skitfelet fixat ivf,gött va re ivf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser