Kexad 0 Postad 17 Augusti , 2015 Tänkte måla om båten inom en snar framtid. Vet att folk förespråkar bottenfärg, men jag läste någonstans att om man har planer på att ha båten på trailer (vilket jag kommer ha) funkar 2komp färg överallt kanon ändå.. Vad tror ni om detta?Tanken är att göra det så krångelfritt som möjligt, bara få dit färg som sitter.Har bara tänkt fiska i insjöar med båten så utseende spelar inte jättestor roll... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
karluno 59 Postad 17 Augusti , 2015 visst funkar det bra,gött o slippa slabbet med giftfärg. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 17 Augusti , 2015 På min minsta båt så har jag ett pågående projekt att slipa ner all färg och lägga på epoxygrund, i denna blandar jag kopparpulver för att få en hård yta med en yta som havstulpanerna inte gillar. Det är en trailerbåt som under vissa tider ligger i under sommaren. Med 5-7 lager behöver man inte göra något på tio år förutom att varje vår skrubba rent med ett fint sandpapper för att få fram ren koppar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ljusdans 13 Postad 17 Augusti , 2015 För insjöbruk klarar du dig sannolikt fint utan gift och kemikalier. Ta ett par tag med borste på akterspegeln och i vattenlinjen någon gång under säsongen, så är saken biff. På övriga skrovet fastnar inget så länge du kör. Gjorde debut som mälarpirat förra säsongen efter ett helt båtliv på västkusten. Vilken skillnad! Ett snabbriv med högtryckstvätten vid avslutad säsong så var båten ren Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 18 Augusti , 2015 För insjöbruk klarar du dig sannolikt fint utan gift och kemikalier. Ta ett par tag med borste på akterspegeln och i vattenlinjen någon gång under säsongen, så är saken biff. På övriga skrovet fastnar inget så länge du kör. Gjorde debut som mälarpirat förra säsongen efter ett helt båtliv på västkusten. Vilken skillnad! Ett snabbriv med högtryckstvätten vid avslutad säsong så var båten ren Du behöver absolut ingen bottenfärg i insjöar. Vanlig 2-komp brukar inte fungera under vatten, måla med en epoxi färg så skyddar du båten och behöver inte göra nåt mer än skrubba av om den legat i länge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser