clk320cab 0 Postad 16 Augusti , 2015 Då jag kommit till insikt om att det är bäst att skaffa en dc/badbåt inför sommaren-16,dock finns det ju 13 på dussinet i denna prisklass20-100 tusen. En del av bekantskapskretsen säger "inte OMC drev eller motorer" andra säger "Inga problem" Så vad/vem skall man lyssna på?? Finns en med BMW motor o drev men det verkar vara ganska udda,eller? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 16 Augusti , 2015 Inget fel på omc o bmw motorer men när det gäller deras drev så börjar det bli väldigt svårt och dyrt att hitta reservdelar. Utbudet på beg marknaden är enormt så välj en med volvo eller mercruiser drev för minsta problem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 16 Augusti , 2015 Verkar generellt vara mer strul med OMC, men de brukar också vara billigare... VRO-pumpar och Cobradrevens växelwire/cylinderavstängning hjälpte nog inte till heller. Personligen har jag svårt för OMC innan Bombardier tog över. BMW gillar jag på land, men som uvek säger är de ovanliga vilket försvårar ett ägande. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 17 Augusti , 2015 Sedan är det skicket också? Jag och brorsan skulle köpa en motorbåt tidigt i våras, vi hade som enda krav att motorn / motorerna skulle vara dokumenterat skötta. Det gick bra med båtägaren men något, ett kvitto från Biltema på olja räckte, en faktura på servicesats, vad som helst... Vi tittade på nästan 15 båtar. Ingen fixade det här. Värst var en hantverkare som sa han var väldigt duktig på båtar och motorer men ändå kallat in en expert för att byta topplockspackning plus att serva den andra motorn ( dubbelmontage ) plus så kallad stor service på bägge dreven. Vi fick under samtalet namnet på expertfirman, tog själva reda på numret och kontrollringde. Tja… Det stod inte i deras dator i vart fall något om jobb på den båten. Kunde självklart ha gjorts men då vill vi ju veta vad som gjorts. Frågade båtägaren. Nä… han hade inte sparat fakturorna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser