Gå till innehåll
måndag 30 september 2024
Danne75

Akterpropeller montering

Rekommendera Poster

Ska installera akterpropeller i vinter. Den enda placeringen som är lämplig på akterspegeln medför att effekten från trumman kommer träffa min avgasstövel. Det är ju inte optimalt... Min fråga är vilken funktion har egentligen avgasstöveln? Jag har en Tamd 41a och innanför akterspegeln sitter en svanhals som motverkar att vatten trycks upp i avgasröret. Båten är en Scand 29. All input från installation av akterpropeller mottages gärna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat en akterpropeller på min Scand 32, skickar bilder vid intresse.

Mvh Ricardo

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ledsen att jag inte egentligen svarar på din fråga om avgasstövelns funktion men på min båt får man byta till annan sorts avgasstövel om man monterar akterpropp. Denna stövel går, om jag minns rätt, lite längre ut från aktern så att flödet från akterproppen blir mer ostört.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har precis installerat en akterpropeller på min Scand 32, skickar bilder vid intresse.

Mvh Ricardo

 

Hej. Skicka gärna bilder. Jag tänker montera en sleipner på min scand 29 och har samma problem. Var får man tag på en förlängd avgasstövel?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...