Danne75 19 Postad 16 Augusti , 2015 Ska installera akterpropeller i vinter. Den enda placeringen som är lämplig på akterspegeln medför att effekten från trumman kommer träffa min avgasstövel. Det är ju inte optimalt... Min fråga är vilken funktion har egentligen avgasstöveln? Jag har en Tamd 41a och innanför akterspegeln sitter en svanhals som motverkar att vatten trycks upp i avgasröret. Båten är en Scand 29. All input från installation av akterpropeller mottages gärna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster2009 1 Postad 1 December , 2015 Har precis installerat en akterpropeller på min Scand 32, skickar bilder vid intresse. Mvh Ricardo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster2009 1 Postad 1 December , 2015 En bild med rätt storlek följer! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 494 Postad 1 December , 2015 Ledsen att jag inte egentligen svarar på din fråga om avgasstövelns funktion men på min båt får man byta till annan sorts avgasstövel om man monterar akterpropp. Denna stövel går, om jag minns rätt, lite längre ut från aktern så att flödet från akterproppen blir mer ostört. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Scand29 0 Postad 22 Februari , 2016 Har precis installerat en akterpropeller på min Scand 32, skickar bilder vid intresse. Mvh Ricardo Hej. Skicka gärna bilder. Jag tänker montera en sleipner på min scand 29 och har samma problem. Var får man tag på en förlängd avgasstövel? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Buster2009 1 Postad 23 April , 2016 Jag installerade denna propeller pga ont om plats på insidan, Mvh/Ricardo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser