gonefishing5053 0 Postad 16 Augusti , 2015 Hej idag när jag skulle ut te havs så gasa jag på och det ville sig inte riktigt med styrningen kunde inte styra åt något håll alls mer eller mindre!!! Har känt dom sista gångerna att ratten änna slirat runt utan att båten svänger vid just det tillfället.. Men försvunnit till det normala ganska snabbt!! Men denna gång försvann styrning nästan helt!! Nån som vet vad som hänt?? Tog loss hela rattnavet men wire va inte skadat eller så.. Funderar på om man får köpa helt ny styrning nu och var man hittar bra priser Med vänlig hälsning,matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 16 Augusti , 2015 Låter som kuggkransen på styrnavet är sliten om nu styrwiren var ok. Själv har jag en ny hydraulstyrning på väg hem till Bellan som ska monteras kommande vecka http://www.flotecmarin.se/mavimare-gf150brt-p-33.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gonefishing5053 0 Postad 16 Augusti , 2015 (redigerade) Ja wire såg ok ut vad ja kunde se styrnavet säger du går det att köpa löst eller får en köpa helt nytt rattnav Redigerad 16 Augusti , 2015 av gonefishing5053 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 16 Augusti , 2015 http://www.batofiske.se/battillbehor/styrningar/mekaniska-styrningar-tillbehor/styrvaxel-ink-90-panelfaste En länk till en bild på hur en styrväxel/nav kan se ut, där inne måste det ju finnas en kuggkrans tror jag iaf (har aldrig haft isär något) Du kanske kan skruva isär ditt och syna det. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gonefishing5053 0 Postad 16 Augusti , 2015 Hade isär allting och det såg ut som det är söndertuggat så att säga så får köpa en ny sådan tack för tipset Med vänlig hälsning, matte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 17 Augusti , 2015 Hade isär allting och det såg ut som det är söndertuggat så att säga så får köpa en ny sådan tack för tipset Med vänlig hälsning, matte Se till att få rätt bara om du köper en ny, finns lite olika modeller (har jag för mig) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser