Gå till innehåll
söndag 26 januari 2025
alvetoolracing67

Pris Yamarin 64 DC

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag, frugan och våra två barn tänkte köpa en båt tills nästa säsong efter 10 års uppehåll från sjön . Har tittat runt bland olika dc båtar. Vi har fastnat för yamarin 64 dc(gärna med Yamaha f150 på)

Vad jag förstår det som finns den från 2006 och framåt. Har kollat runt lite på olika annonser på blocket osv. De ligger runt 300.000 :- för årsmodell 2006 eller tidigare. Känns som mycket pengar för en snart 10 år gammal båt?! Min fråga är om det skiljer mycket i pris till i höst/vinter eller är det ungefär där de ligger i pris?

/Magnus

Redigerad av alvetoolracing67

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

En mycket populär båt med fina sjöegenskaper så om inte säljaren redan köpt en ny båt så är det tveksamt om de tänker gå ner speciellt mycket i pris. Båten blir såld ändå tar kanske lite längre tid. Du får åka o kika på flera för skicket o utrustningen kan variera väldigt mycket annonsbilderna är inte alltid nått att lita på

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack uvec!

Vi kollade även på bella 621. Det verkar också vara en bra båt. Då får man en betydligt nyare

Ja det är nog som du säger med priset. Vi har inte tänkt att lägga mera än 250 tusen så kanske får spana på andra modeller

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om det är Yamarin du fastnat för, så finns det föregångare.

6110 i princip samma skrov som 64:an. Ett minus är att den saknar kapellgarage samt badplattformen i aktern.

6420 som fanns från 2004-2005 har både kapellgarage och plattformen.

Har ägt en 64:a med en F200 på akterspegeln och det är en mycket fin båt med otroligt fina sjöegenskaper. Men det finns lite grejer man ska kolla upp vid ett ev. köp.

Har nu en Yamarin 65DC med F225F och där har det hänt mycket i båten, skrovet är nog i det närmaste identiskt med 64:an, dock måste jag säga att jag föredrog trappan ner på 64:an jämfört med 65:an.

Priser: Tror att du kan komma över en 64:a i din prisklass framåt hösten. Båtarna är populära och sjunker inte så mycket i värde.

Nu står Euron lite väl högt, annars hade jag rekommenderat dig till att åka över till Finland.

PM:a mig om du är intresserad, så kan jag beskriva lite. Jag köpte min 65:a där i september förra året.

//BB

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har haft en 65 med 225.
Och var väldigt nöjd med den.

Mycket bättre planerad mot 64 (djupare fack för kapell mm).
Längre koj och mer utrymme, men priset är därefter.

Kolla runt om i Norden/Baltikum för bättre pris, trots att Euron nu är något högre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...