Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
askbom

Båttoalett problem

Rekommendera Poster

Hej alla vet ej om detta är på rätt ställe.Jag har problem med toaletten. Det är en Eltoalett men när man spolar så åker inte vattnet ut i septiktanken.Jag har bra luftning och jag har kollat att det inte är stopp i avloppsslangen.Så jag gissar att det är någonting med impellrarna eller någon tätning i (elmotorn/kvarnen ).Min fråga är hur svårt/värt är det att försöka få tag i reservdelar och serva

motorn.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tror det är bra om du talar om vilket märke det är på toaletten och hur gammal den är.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte riktigt vilket märke/modell.Jag hittar ingen märkning på varken toaletten eller motorn jag tror det är en jabsco.Båten är från 94. Svart elmotor.Tyvärr det är allt jag har. Jag ska skruva bort elmotorn imorgonkväll så kanske jag kan hitta någon märkning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vet inte riktigt vilket märke/modell.Jag hittar ingen märkning på varken toaletten eller motorn jag tror det är en jabsco.Båten är från 94. Svart elmotor.Tyvärr det är allt jag har. Jag ska skruva bort elmotorn imorgonkväll så kanske jag kan hitta någon märkning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag vill bara berätta att felet är avhjälpt. Marcuratorhöljet hade släppt och snurrat runt med impellern och stängt utloppet så det inte kunde rinna ner i avloppsslangen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...