pappadaniel 1 Postad 12 Augusti , 2015 Hej Vi behöver byta ut kapellet på vårt Yamarin 59 HT. För att få en känsla för vad detta kostar tog jag in offerter från ett antal kapellmakare. Offerterna kom in varierade i pris från 7500-21000kr. Detta är i Stockholmsområdet. Nu undrar jag: Vad är ett rimligt pris på ett nytt "standardkapell" till ovan nämnda båt? Finns det tips på bra kapellmakare i Sthlm? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Niklas-L 37 Postad 13 Augusti , 2015 Betalade 8500 kr för mitt kapell till en -86:a Ryds 530 DC. Beställde det från det företag som ligger vägg i vägg med RYDS båtar. De levererar alla kapell till Ryds. De har gjort det sedan -70 talet. Vet tyvärr inte vart du skall vända dig, men känns som att under 10 000 kr, borde vara ett rimligt pris. Skulle dock råda dig till att "lämna in" båten till firman, alt att de monterar kapellet. Jag fick själv sätta dit öljetterna, det var lite mixtrande, samt jag fick kapa kappelbågarna någon cm, så att allt skulle passa. Det gör jag inte om, tog en massa tid, samt att det inte var så perfekt, som jag hoppats på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pappadaniel 1 Postad 13 Augusti , 2015 Tack för snabbt svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pappadaniel 1 Postad 15 Augusti , 2015 Någon annan som har tips på bra, prisvärda kapellmakare i Stockholmstrakten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser