Gå till innehåll
onsdag 05 februari 2025
magnuson

Historik kring TRÅLAREN / TRÅLETT

Rekommendera Poster

Vet någon var man kan finna specifik historik om motorseglarna TRÅLAREN och TRÅLETT annat än de artiklar och broschyrer som man bl.a. kan hitta på www.tralaren.se ?

Finns det t.ex. någon unik märkning eller serienummer på båten som man kan utgå ifrån och var hittar man isåfall den. Jag är nybliven ägare till en Trålett men har inte lyckats hitta någon dokumentation om ålder och ursprung.

Antagligen kommer skrovet som halvfabrikat från Båtcentralen/Saltsjö-Duvnäs i slutet av 70- eller början av 80-talet, men mer vet jag inte.

Tacksam för tips!

//Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Står det inte väldigt mycket i den länken du har i ditt inlägg.

När jag var en halvstor slyngel, fick jag på något sätt två planscher typ 60x100 cm. En på en Storebro motorbåt och en på en Trålare.

Planscherna satt kvar på "mitt" rum långt efter att  jag flyttad därifrån och huset övertagits av min moster.

Nån gång när 1980-talet höll på att gå över i 1990-talet var det det på håret att jag köpt en Trålare ihop med en av mina bästa kompisar. Varför det inte blev nån affär kommer jag inte ihåg, men vi sölade kanske för mycket.

Jag har haft fyra större båtar sen dess. Kompisen har aldrig fått köpt sig nån större båt. Han missade en större julle som han var intresserad av för en 14 dagar sen.  :o

Lycka till med båten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Du får fråga Dan E., som är "delägare" i Trålarenklubben, om han har mer info, än vad som finns på trålarenklubbens hemsida - tralarenejnar@telia.com.

Hälsningar

Trålaren "Ella af Mörkö"

Hasse & Merike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...