Gå till innehåll
lördag 22 februari 2025
Vukan

billigt obromsat släp

Rekommendera Poster

har hört att det ska finnas ett ställe som säljer billiga, simpla obromsade släp (ca 3000kr ?) till mindre båtar. ska vara i stockholmstrakten (söder om sthlm). någon som vet något om detta? behöver ju ett släp nu när det börjar bli dags för sjösättning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hejsan! Jag har oerhört svårt att tro att det är nya vagnar det är fråga om...i alla fall om priserna ligger runt 3000 kr! En ny obromsad upptagningsvagn för en båt runt 4,5-5 m, och som lasatar max 750 kg kostar nog runt 6500-7000 kr och uppåt. Jag har själv en begagnad (men i nyskick) obromsad upptagningsvagn med vagga som jag troligen ska sälja nu. Den lastar max 750 kg och jag kommer att kunna få ut 6000 kr för den. Hittar du en vagn för 3000 kr får du nog räkna med att den är väldigt sliten eller är ett hemmabygge. Om du inte har en osedvanlig tur förståss...att hitta en vagn där ägaren inte inser det rätta värdet. Båtvagnar, obramsade som bromsade, är hårdvaluta på båtmarknaden idag, och begagnat-priserna är därefter! Hoppas att någon kan hitta svaret på din fråga för det skulle vara högintressant att veta vad det är för firma du har i åtanke. Lycka till! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Själv gav jag just 3000kr för en enkel men ny upptagningsvagn. Detta var dock några år sedan samt utan kvitto. www.lhbatar.se har en enkel vagn som lastar 550kg för 4600:- så mer ska du inte ge. //H

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...