Gäst Postad 10 Augusti , 2015 Jag upptäckte idag då jag lyfte på huven till min inombordare (första gången på två månader) i segelbåten att det var olja under den. Det var nog cirka litern blandat med vatten. Jag kunde se igenom pölen så det var mera ljust än mörkt. Jag märkte detta då jag såg olja i en vattenpöl under durken. Det var betydligt mindre men det fans olja i det som jag aldrig tidigare har sett. På stickan saknas det ingen olja. Alltså det är inom normal. På ena sidan om motorn ser den ren och fin ut men på den andra sidan mer akterut så är det geggigt med olja. Jag ser att det har runnit men det rinner inte nu. Mera intorkat. Jag var ute och körde senast för några dagar sedan och då lät den bra. Jag har ingen koll på det här med motorer och kan inte problemlösning på detta. Jag fattar att olja under motorn inte är bra men var kommer den ifrån? Någon som kan klura ut detta och är det något jag måste åtgärda akut? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser