Turboforever 0 Postad 6 Augusti , 2015 Har precis köpt en båt med en VP 5.0 Gxi. Är jättenöjda med båten. Men har stött på ett lustigt fenomen. När jag startar båten kall, startar den direkt. Om den får gå ett par minuter och jag sedan stänger av den. Försöker jag starta den sen är den jätte svår att få igång. Det luktar även bensin, så jag misstänker att den blir sur. Kan det vara den berömda silen i tryckregulatorn eller tändstiften??? Motorn och båt är från 07 och gått 300 timmar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 84 Postad 7 Augusti , 2015 Ingen motor gillar att bli startad kall och avstängd efter några minuter. Den surar ner sig, och den kan bli olika mycket svårstartad beroende på motortyp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tollaren 6 Postad 7 Augusti , 2015 Hej! Har samma "problem" med min 5,7 Gxi från 2004, men den startar alltid med lite hjälpgas. Har inte hittat vad det beror på men det är ganska vanligt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Turboforever 0 Postad 7 Augusti , 2015 Ok. Tack för snabba svar. Jag får stå ut tills den är uppe på land och göra en grundlig service. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser