Gå till innehåll
torsdag 13 februari 2025
snoddas78

Vem har rätt om vikterna?

Rekommendera Poster

MERCURY säger dom har lättaste 15hk motorn på 52kg

SUZUKI säger dom har lättaste 15hk motorn 46kg vem talar sanning? Nån som har koll vem som har lättaste 15hk på marknaden kort rigg.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

46 kilo är väl lägre än 52 kilo, så..?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ta med badrumsvågen till affären och väg.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lång rigg? Kort rigg? Med/utan rorkult? Årsmodell ? Beror på i vilket utförande de angett att deras utombordare är lättast. Tycker Eld- har lösningen på problemet.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är infon från deras hemsidor på likadana motorer 2015 årmodell. Har ingen affären nära mig ska jag köpa blir det å beställa har så långt till närmaste återförsäljare.

Redigerad av snoddas78

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är infon från deras hemsidor på likadana motorer 2015 årmodell. Har ingen affären nära mig ska jag köpa blir det å beställa har så långt till närmaste återförsäljare.

Om priset är det samma för båda motorerna..................så är kilopriset på Suzuki'n högre ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Även Honda glider runt med formuleringar som "De är de lättaste utombordarna i sin klass." (specen anger 46,5 kg för 15 hk fyrtakt)

Tror inte du kan gå på vad tillverkarna skriver, då varje tillverkare tenderar att definiera "klass" själva. Mejla ÅF och fråga hur vikten för respektive motor är angiven (torrvikt eller klar för användning med propp och allt).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag säljer själv alla kända motorfabrikat på marknaden och Suzuki är lättast, punkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...