jojjeblom 7 Postad 5 Augusti , 2015 Hej, har nyligen köpt en Garmin 721 kartplotter och fartvisningen i knop visar åt skogen för hög hastighet. Trollingfart visar den 6-8 knop och fullfart runt 48-50 knop (då visar tryckloggen runt 35 knop) Har läst bruxen men inte blivit klokare av detta. Någon som har tips åt mig ang detta mottages dom gärna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 5 Augusti , 2015 Skulle tippa på att du inte ställt den till knop utan till något annat. Kolla under Konfigurering > enheter > systemenheter där du kan välja mellan brittiska, metriska, nautiska Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
-PLM- 89 Postad 5 Augusti , 2015 Låter som den är ställd på mph? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 5 Augusti , 2015 Okay, tack för tips. Att jag valt en tokig enhet för visningen ligger ju närmast till hands, ska ut med båten framåt em/kvällen och testa tipsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jojjeblom 7 Postad 7 Augusti , 2015 Nu tror jag att jag fått stil på grejorna, hade valt metrisk visning av hastighet. Valde nautisk istället och då visar den mera riktiga värden iaf för mig. Om jag sedan åker över till Usa eller England med denna veti tusan vad det blir, men det är en resa långt borta i framtiden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasP 71 Postad 8 Augusti , 2015 Som tur är är nautiska enheter de samma i hela världen, så din USA eller Englandsresa behöver du inte oroa dig för. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser