jjstone 0 Postad 4 Augusti , 2015 när motorn går har nu laddlampan börjat lysa. den slocknade temporärt en liten stund men tändes åter. detta hände vid gång. generator rem kollad ua. lite tips gällande fortsatt felsökning. Ska jag satsa på en ny laddregulator eller har kanske generatorn pajat. kabelanslutningar kan felet sitta där någon anslutning som det är glapp i eller att det inte jordar som det ska. Som sagt gamla grejor kan paja har en VP AQ 140A Någon som haft liknande problem med sin gamla motor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 5 Augusti , 2015 Att mäta är att veta. Ett mätinstrument hjälper dig i felsökning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 5 Augusti , 2015 Kolen är väl slut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jjstone 0 Postad 12 Augusti , 2015 Hur som helst konstaterat att batterierna inte tar upp någon som helst laddning. Så jag köpte helt sonika en ny Generator som skall installeras och monteras i helgen. och hoppas det fungerar. Anslutningarna skiljer sig lite på den nya mot gamla generatorn. Har bara 1 st B+ anslutning. Men har dubbla batterier. Fick ett skiljerelä på köpet som jag har lite funderingar kring hur man ska ansluta. Undran är om man ska lägga förbrukarbatteriet eller start batteriet direkt på B+ med ledare till reläet. Jag tycker att förbrukar batteriet känns det som är rätt. Samtidigt som man vill att startbatteriet ska ladda upp sig efter. Eftersom nya generatorn är starkare 70 A mot tidigare 35 A bör man kanske säkra med större kabel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 12 Augusti , 2015 Hur som helst konstaterat att batterierna inte tar upp någon som helst laddning. Så jag köpte helt sonika en ny Generator som skall installeras och monteras i helgen. och hoppas det fungerar. Anslutningarna skiljer sig lite på den nya mot gamla generatorn. Har bara 1 st B+ anslutning. Men har dubbla batterier. Fick ett skiljerelä på köpet som jag har lite funderingar kring hur man ska ansluta. Undran är om man ska lägga förbrukarbatteriet eller start batteriet direkt på B+ med ledare till reläet. Jag tycker att förbrukar batteriet känns det som är rätt. Samtidigt som man vill att startbatteriet ska ladda upp sig efter. Eftersom nya generatorn är starkare 70 A mot tidigare 35 A bör man kanske säkra med större kabel Denna kanske hjälper ang kontakter: Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jjstone 0 Postad 12 Augusti , 2015 Hur som helst konstaterat att batterierna inte tar upp någon som helst laddning. Så jag köpte helt sonika en ny Generator som skall installeras och monteras i helgen. och hoppas det fungerar. Anslutningarna skiljer sig lite på den nya mot gamla generatorn. Har bara 1 st B+ anslutning. Men har dubbla batterier. Fick ett skiljerelä på köpet som jag har lite funderingar kring hur man ska ansluta. Undran är om man ska lägga förbrukarbatteriet eller start batteriet direkt på B+ med ledare till reläet. Jag tycker att förbrukar batteriet känns det som är rätt. Samtidigt som man vill att startbatteriet ska ladda upp sig efter. Eftersom nya generatorn är starkare 70 A mot tidigare 35 A bör man kanske säkra med större kabel Denna kanske hjälper ang kontakter: Polerna på Generatorn vet jag hur dom ska kopplas och hur dom ser ut på min generator frågan var om B + på generatorn skulle kopplas mot startbatteri eller mot förbrukar batteriet samtidigt som B + kopplas mot skiljereläet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 13 Augusti , 2015 Generatorns D+ får normalt styra reläet enligt denna skiss, den anslutningen har bara plus 12-14 volt när det verkligen laddar.(Om du inte har fått ett spännings-avkännade relä som själv märker när det är dags?) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jjstone 0 Postad 13 Augusti , 2015 Generatorns D+ får normalt styra reläet enligt denna skiss, den anslutningen har bara plus 12-14 volt när det verkligen laddar. (Om du inte har fått ett spännings-avkännade relä som själv märker när det är dags?) Som sagt enligt skissen så ligger B+ mot Startbatteriet. och förbrukaren på andra sidan reläet. Då kör vi så tack för tips och hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser