kennynorr 0 Postad 3 Augusti , 2015 Eber..som slutat fungera. När jag slår igång den tänds både en grön och röd lampa. Antar att den röda visar på ett fel..Men vad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 3 Augusti , 2015 På min så lyser den röda för att visa att värmaren är påslagen och den gröna indikerar om termostaten har slagit till eller ifrån. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
petter_b 49 Postad 4 Augusti , 2015 Här är en bra källa till information om Eberspächer. http://www.letonkinoisvarnish.uk/Eberspacher_Intro_1.html 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 Augusti , 2015 De flesta startproblemen beror på för dålig spänning! Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 4 Augusti , 2015 Tack, ska kolla länken senare. Oavsett batteriläge eller med motorn igång startar den, gör inte ens ett försök så jag tror den röda lampan vill förklara nått Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 4 Augusti , 2015 Mycket spänning försvinner på vägen vid kontakter o säkringar. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bore_99 2 Postad 7 Augusti , 2015 Om den haft många startförsök som misslyckats eller nått annat liknade så kan man behöva nolla värmaren. Om det är en nyare så brukar det sitta 3 säkringar i hop. Dra ut den i mitten ett par minuter så nollas den. Om det bara är 2 säkringar är det den klena av dom Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 10 Augusti , 2015 Nu i helgen har jag kollat lite mer. Bakom panelen finns en glassäkring som är hel. Testat att göra den strömlös. På ovansidan av brännaren finns en röd liten återställnings knapp (?) Glödstiftet blir varmt. Pumpen tickar och diesel kommer fram men inget startförsök, fläkten går inte heller igång..det är en D1 på 1500w ..kontakter verkar ok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 10 Augusti , 2015 Nu i helgen har jag kollat lite mer. Bakom panelen finns en glassäkring som är hel. Testat att göra den strömlös. På ovansidan av brännaren finns en röd liten återställnings knapp (?) Glödstiftet blir varmt. Pumpen tickar och diesel kommer fram men inget startförsök, fläkten går inte heller igång..det är en D1 på 1500w ..kontakter verkar ok Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 13 Augusti , 2015 1800w ..testat med nytt glödstift men ingen skillnad. Fläkten går inte. När jag pillar på on/off så glöder den, pumpen matar fram diesel men sen händer inget.. Nån som har nått bra tips? Kan man koppla förbi nått för att testa och med vilka kablar i så fall? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orrskar850 0 Postad 13 Augusti , 2015 Har själv en D2:a där jag bytt metallstrumpan ett parr ggr som sitter runt glödstiftet. Den hade sotat igen så pass mycket att den tände aldrig någon låga, bara rök. Men i mitt fall gick iaf fläkten. Hmm... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 17 Augusti , 2015 Ska ta loss och ta isär den. Misstänker att fläktlagret har gått. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janpeter 2 Postad 18 Augusti , 2015 Du har en D1, = rätt gammal då. Fläktmotorn I dom håller ca 3000 timmar under bra förhållanden. Du sager glassäkring bakom en panel! En liten parantes Värmaren ska ström direkt från batteriet då den drar som mest ström när den ska starta. Men är nog inte problemet nu, Äldre värmare har oftast små relän I styrboxen som kan ge upp efter ett tag. Tyvärr är reservdelar till dessa gammla värmare svårt att få tag på men kola med Bil & Båtvärmardoktorn som har det mesta till äldre värmare och även reparerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 3 September , 2015 Det som var felet var fläktmotorns lager som tappat kulorna som lagt sig vid lindningen..pilla jobb att byta lager och få tillbaka kolen men det gick och bättre alternativ än att vänta 3v för att få hem en ny till priset 3200:- Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Terrafobica 68 Postad 3 September , 2015 Eberspächer, var det inte de som uppfann kylan? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 3 September , 2015 Jo..stundtals iaf ;-) Men nu kan man leka bastu. Kollade priset på nya..andra märken då eber ligger runt 15-17t. Finns nya värmare runt 7t Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janpeter 2 Postad 4 September , 2015 Kanske finns ett skäl till att Webasto och Eber är dyrare. Funder ett steg längre än priset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kennynorr 0 Postad 4 September , 2015 Och andra sidan handlar det om en fläkt, glödstift och förbränning .. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser