SeaMaster560wa 23 Postad 1 Augusti , 2015 (redigerade) Har gått nu under sommaren och funderat lite på kommande båt, tänkte att Ni kanske kunde hjälpa mig med lite förslag. Har idag en DC och är väl inne på samma igen fast något större. Men samtidigt är det väldigt lätt att man snöar in på något och kanske missar nåt som är egentligen bättre. Mina önskemål: - Någorlunda snabb båt - Vattentoalett - Stort kylskåp (har idag en kylbox) - Minst 2,40 bred - Vattensystem - Helst utombordare (har bara haft det så........) - Vi är bara 2 st då grabbarna är så stora så de är inte intresserade av att följa med mer - Budget max 500 000 kr Tacksam för förslag Redigerad 1 Augusti , 2015 av SeaMaster560wa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 1 Augusti , 2015 (redigerade) Ända sedan den kom har jag tyckt att den var revolutionerande med fina lösningar. Askeladden Z7, dock med inombordare men finns ju flera olika att välja på, diesel eller bensinare. Ett kapell som liknar bilars med enkelt handhavande på några sekunder fäller man upp/ner. Tampar som sitter på fjädrande rulle och som dessutom sitter mitt i knaparna på en plastkula, bara att dra upp och ut. Eller en Aquador 23 DC kanske? En god vän hade en sån och den var trevlig. Han bytte dock upp sig till nuvarande 28 DC istället. Bägge båtarna ryms inom prisgränsen 500' Redigerad 1 Augusti , 2015 av pseudonym 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 1 Augusti , 2015 Du har aldrig funderat på att skaffa dig en riktig båt!? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PiratEH 11 Postad 1 Augusti , 2015 Har gått i samma tankar som dig de senaste tre åren, haft samma kriterier förutom att utombordare inte var något önskemål. Hade iförsig en lägre budget än dig. Men för mig fanns bara ett alternativ därför blev det en Nimbus 26dc i våras. Det enda negativa efter första sommaren är att det finns båtar där det är lättare att ta sig från för till badbrygga. Resten klockrent. Frågar du mig finns inget snyggare och rejälare mer prisvärt, men allt är en smaksak! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 2 Augusti , 2015 Du har aldrig funderat på att skaffa dig en riktig båt!? Nä det är inte riktigt min grej, inte ännu iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 2 Augusti , 2015 Ända sedan den kom har jag tyckt att den var revolutionerande med fina lösningar. Askeladden Z7, dock med inombordare men finns ju flera olika att välja på, diesel eller bensinare. Ett kapell som liknar bilars med enkelt handhavande på några sekunder fäller man upp/ner. Tampar som sitter på fjädrande rulle och som dessutom sitter mitt i knaparna på en plastkula, bara att dra upp och ut. Eller en Aquador 23 DC kanske? En god vän hade en sån och den var trevlig. Han bytte dock upp sig till nuvarande 28 DC istället. Bägge båtarna ryms inom prisgränsen 500' Aquador har jag sneglat lite på. Men är tyvärr lite allergisk mot marinblå inredning Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 2 Augusti , 2015 Har gått i samma tankar som dig de senaste tre åren, haft samma kriterier förutom att utombordare inte var något önskemål. Hade iförsig en lägre budget än dig. Men för mig fanns bara ett alternativ därför blev det en Nimbus 26dc i våras. Det enda negativa efter första sommaren är att det finns båtar där det är lättare att ta sig från för till badbrygga. Resten klockrent. Frågar du mig finns inget snyggare och rejälare mer prisvärt, men allt är en smaksak! Super! Ska kolla mer på denna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 2 Augusti , 2015 Du har aldrig funderat på att skaffa dig en riktig båt!? Nä det är inte riktigt min grej, inte ännu iaf De tre/fyra sista orden inger ju ett litet, om än mycket litet hopp. Fast - eftersom jag känner dig till en viss mån, är nog det hoppet ändå försvinnande litet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 2 Augusti , 2015 Du har aldrig funderat på att skaffa dig en riktig båt!? Nä det är inte riktigt min grej, inte ännu iaf De tre/fyra sista orden inger ju ett litet, om än mycket litet hopp. Fast - eftersom jag känner dig till en viss mån, är nog det hoppet ändå försvinnande litet. Haha ja det är nog det Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 2 Augusti , 2015 Du har aldrig funderat på att skaffa dig en riktig båt!? Nä det är inte riktigt min grej, inte ännu iaf De tre/fyra sista orden inger ju ett litet, om än mycket litet hopp. Fast - eftersom jag känner dig till en viss mån, är nog det hoppet ändå försvinnande litet. Haha ja det är nog det Fast du borde ta lärdom av din chef! Du vet hur det gick när han var ute och körde motorbåt! Bättre att ha en båt som tål att gå på grund med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaMaster560wa 23 Postad 2 Augusti , 2015 Du har aldrig funderat på att skaffa dig en riktig båt!? Nä det är inte riktigt min grej, inte ännu iaf De tre/fyra sista orden inger ju ett litet, om än mycket litet hopp. Fast - eftersom jag känner dig till en viss mån, är nog det hoppet ändå försvinnande litet. Haha ja det är nog det Fast du borde ta lärdom av din chef! Du vet hur det gick när han var ute och körde motorbåt! Bättre att ha en båt som tål att gå på grund med. Så sant! Men det tar alldeles för lång tid med att segla, framförallt om jag ska göra det och då med en fru som inte klarar av någon större sjögång Vi hade aldrig lämnat hamnen....... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 2 Augusti , 2015 Fast du borde ta lärdom av din chef! Du vet hur det gick när han var ute och körde motorbåt! Bättre att ha en båt som tål att gå på grund med. Så sant! Men det tar alldeles för lång tid med att segla, framförallt om jag ska göra det och då med en fru som inte klarar av någon större sjögång Vi hade aldrig lämnat hamnen....... Trivs du inte på sjön. Fast det där med sjögången. En segelbåt går mycket stadigare i sjön än en motorbåt. Fast i övrigt känner jag väl igen din frus argument. Eftersom karln är hopplös och inte förstår var sig sitt eget eller familjen bästa. Finns det nån inte allt för dålig motorbåt som han kan kasta bort sina surt förvärvade pengar på!? Motorseglare!? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser