Wallerman 0 Postad 23 April , 2005 Hej på er! Har lite frågor ang.min wallas-värmare.Från det att jag startar den till att den tänder och börjar blåsa varmluft tar det cirka 6 min.Är det normalt? Den röda lysdioden som indikerar tänd värmare tändes direkt när jag startade värmaren förut,nu tänds den inte alls,vad kan det bero på? De tre extra-kablarna (grön,vit,gul) som finns på värmaren,är de till för om man vill ha en strömbrytare vid förarplatsen eller dyl.? I så fall,hur kopplar man in dem? Stämmer det att man inte får koppla på en slang på utblåset på 1300-modellen,även att det verkar gjort för att kunna göra det?(När jag köpte båten satt det en slang påkopplad som var knappt en meter lång). Så en sista fråga,är det lämpligt att ha värmaren installerad i motorrummet om man har en bensinmotor,eller är det direkt riskfyllt? Tacksam för svar. Ha det bra! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Fredde S Postad 15 Maj , 2005 Att ha värmaren direkt i motorrummet känns direkt riskfyllt. Inte rådligt! Att koppla på fler utblår med förgreningar går finfint. Se till att använda rätt slang och skarv, dvs i aluminium eller metall. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 208 Postad 15 Maj , 2005 Nja, 1300-värmaren har för klen fläkt, så du kan inte köra med en massa slangar till utblåset på den, om jag minns rätt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Trolling 0 Postad 18 Maj , 2005 Peter K har rätt angående påkoppling av luftslangar. Max 1 meter säger alla jag talat med. Mvh Mikael Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser