Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
mats15

Kylskåpet drar ur batterierna

Rekommendera Poster

Vår kompressor (icke ASU) går igång efter 45 sekunders stillastående. Som man kan förstå drar detta ut batteribanken på nolltid, förutom att det ju inte lär förbättra kompressorns livslängd heller.

Vi skall byta ut allting nu efter säsongen. Kompressorn ser ut att ha fått sig en smäll då den är lite bucklig så jag har ingen lust att byta termostat och greja bara för att till slut behöva byta allt. Danfoss kompressor.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan det inte vara så enkelt att termostaten är trasig och har tappat den hystereses den har haft.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag brukar fylla upp frysfacket med antingen kött jag skall ha senare eller frysklampar, det funkar som ett köldmagasin. och jag märker att kylen startar mer sällan då

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har provat en annan (ny) termostat men kylen beter sig likadant då. Jag har kollat temperaturerna när kylen startar och stoppar och det är ingen speciell differens. Temperaturen ligger på ca 7,7 - 7,8 grader i kylen både vid start och stopp, jag tycker att det borde vara en större differens mellan start och stopp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...