Gå till innehåll
fredag 07 mars 2025
SeaMaster560wa

Service Yamaha 115hk

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej alla glada båtägare!

Denna sommar har inte varit speciellt trevlig för mig som liten motorbåtsägare. Tycker det har blåst istortsett hela tiden. Perfekt för Er seglare :)

Nu när sommaren börjar lida mot sitt slut börjar man ju fundera på service etc som kommer som ett brev på posten vid upptagningen. Då man nästan inte gjort några timmar alls känns det ganska meningslöst att behöva betala ca 3000 kr för en service med olja, filter etc. Min fundering är att bara lämna in motorn för vinterkonservering och hoppa över att byta olja och filter denna gång. Alt göra det bytet själv.

- Hur hade Ni gjort?

- Påverkas priset verkligen så där jättemycket den dagen man ska sälja/byta om man skulle göra servicen själv/alt Mekonomen gör servicen istället?

Motorn är en Yamaha 115 hk från 2012.

Redigerad av SeaMaster560wa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Min uppfattning som säljare av båtmotorer såväl nya som begagnade, är att jag inte får särskilt mycket mer betalt bara för att den är servad hos verkstad regelbundet. Kunderna på begagnatmarknaden går nästan uteslutande efter hur gammal motorn är. Så har du ingen garanti kvar kan du med gott samvete göra servicen själv, eller i detta fall kanske strunta i det.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...