Los_capitanos 21 Postad 28 Juli , 2015 Hej, vi funderar på att skaffa en badbåt, vattenskidor, fiske, kortare dagsturer, till nästa säsong (budget ca 60-80 kSEK ink kärra). Planen är att ekipaget skall vara lättservat. Skall man ha 2- eller 4-takt tro? (Vad är egentligen skilnaden rent användarmässigt?) Vad är den optimala längden, finns den förresten? (Bor runt Götet där det blåser en del) Finns det märkbara skillnader i skrovet mellan olika tillverkare, i så fall vilka? Något annat speciellt vi skall se upp med, fokusera på, etc? Tackar på förhand!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
thundergod 101 Postad 28 Juli , 2015 Generellt sett och spec västkusten är rådet att köpa så lång båt som möjligt. Varje halvmeter gör skillnad. 2 eller 4 takt. Med 4 takt får du lägre förbr, lägre ljudnivå och mindre vibrationer. Men lite högre servicekostnad. Budgeten är ju relativt begränsad så det är nog bäst att åka runt och titta på flera objekt och bilda er en uppfattning. I er prisklass anser jag att skick och hur bra ni tycker planlösning mm passar er är viktigare än årsmodell och tillverkare. Visst är det skillnader mellan olika fabrikat men det är inte den viktigaste parametern i 60-80k klassen tycker jag iaf Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 28 Juli , 2015 Hej, är du intresserad av en bra båt så har jag en yamarin 540 bigride med 140hk 2takt på som ska ut på blocket snart. Den ligger inom ditt prisspann och trailer finns. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Los_capitanos 21 Postad 29 Juli , 2015 Håller på att kolla runt, lägg du ut den. Vem vet kanske ses vi...... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser