Eliaspappa 0 Postad 27 Juli , 2015 Är novis och undrar om det är nått att tänka på? Båten ligger i sjön. Tanken är att lossa på de fyra bultar mot blocket vinkla ut limpan och knät för att sen jucka ur. Loss slangkläman som sitter på gummit till bockhornet? Tänker jag rätt? /AW Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokkepettersson 2 Postad 27 Juli , 2015 jag var tvungen att först ta lös knät från limpan å sen skruva lös limporna från motorn, det går utmärkt att byta i vattnet om din motor är rätt monterad i båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eliaspappa 0 Postad 27 Juli , 2015 (redigerade) Varför var du tvungen att lossa knät från limpan innan? Hur gjorde du med gummislangen för att få loss knät, går ju inte att dra knät rätt upp när det är monterat gummit mot bockhornet. Båtens motor är rätt monterad och sitter i mindre dc båt. Då kan jag tryggt demontera utan att riskera att hamna på botten:)? Redigerad 27 Juli , 2015 av Eliaspappa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jokkepettersson 2 Postad 27 Juli , 2015 för att mina limpor satt med pinnbultar och mutter, gick fint för mig att först lossa knäna och sen klammren till bockhornet och sen kunde jag vrida knät uppåt och efter det skruva lös limpan och dra den utåt, jag har iof en omc v8 vet inte hur det ser ut för dig men borde vara likt. det borde gå fint isånnafall att byta Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 28 Juli , 2015 Kan ju också säga att det blir bra tungt om man försöker ta hela paketet på en gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 28 Juli , 2015 Håller med ovanstående. Lossa knät från limpan, för gärna in en platt skruvmejsel mellan knät och avgasslangen och spruta in lite WD40 eller 5/56 i glipan, det gör demonteringen mycket enklare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser