mattiboy 1 Postad 25 Juli , 2015 Hejsan, hur sjuttsingen får man ut nedre och övre förkammaren ut topplocket, se bild??? Att man inte ska drämma till för allt man har med tjocka släggan förstår jag, men ngn. som kan ge mig tips på alternativa sätt?? Blir snart knäpp... HJÄLP!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 26 Juli , 2015 Hejsan, hur sjuttsingen får man ut nedre och övre förkammaren ut topplocket, se bild??? Att man inte ska drämma till för allt man har med tjocka släggan förstår jag, men ngn. som kan ge mig tips på alternativa sätt?? Blir snart knäpp... HJÄLP!! Vad menar du med "förkammaren"? Ventiler kanske?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiboy 1 Postad 26 Juli , 2015 Hejsan, hur sjuttsingen får man ut nedre och övre förkammaren ut topplocket, se bild??? Att man inte ska drämma till för allt man har med tjocka släggan förstår jag, men ngn. som kan ge mig tips på alternativa sätt?? Blir snart knäpp... HJÄLP!! Vad menar du med "förkammaren"? Ventiler kanske?? ventilerna fixade och klara - inga problem. nedre förkammare - se bild Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 26 Juli , 2015 Hejsan, hur sjuttsingen får man ut nedre och övre förkammaren ut topplocket, se bild??? Att man inte ska drämma till för allt man har med tjocka släggan förstår jag, men ngn. som kan ge mig tips på alternativa sätt?? Blir snart knäpp... HJÄLP!! Vad menar du med "förkammaren"? Ventiler kanske?? ventilerna fixade och klara - inga problem. nedre förkammare - se bild Ser ut som en spridare, lossas enklast från ovansidan utan slägga! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 Juli , 2015 Det står inte så mycket om förkammare, men kolla rengörning insprutare. http://tur84.se/linkedfiles/yanmar-ys8_12-verkstadshandbok.pdf Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 Juli , 2015 Skulle tro att förkammaren går att rengöra med insprutaren demonterad. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 26 Juli , 2015 Ivan Detta är en förkammardiesel, bränslet sprutas inte in i förbränningsrummet, utan i ett utrymme innanför de fyra små hålen man ser på TS bild, där antänds det vid ett lite lägre tryck än på en direktinsprutad maskin. Sedan sprider sig förbränningen ut i förbränningsrummet som på en direktinsprutad maskin. Förkammardieslar brukar ha en lite "mjukare gång" än direktinsprutade, bland annat beroende på den lägre kompretionen. Vill på intet sätt vara besserwisser, utan vill vara behjälplig med min kunskap om dylika maskiner, och dela med mig så gott jag kan. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 29 September , 2015 Fick du loss förkammaren? Hur gjorde du i så fall? Jag gör samma jobb nu på en Ysnmsr ysb8. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 29 September , 2015 Yanmar ysb8 skulle det stå. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 30 September , 2015 Jag förstår inta varför ni ska ha bort förkammaren? Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Botved 94 Postad 30 September , 2015 Den är bränd så det i stället för fem små hål endast är ett stort. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser