sSvensson 8 Postad 25 Juli , 2015 Gick och köpte mig en Bella 621 DC Väldigt nöjd med båten och framförallt motorn. Men kapellgaraget blir jag inte riktigt klok på. Är det inte meningen att man ska få ned hela kapellet utan att behöva ta bort sidorutorna och bakrutan? Hur gör ni andra Bella ägare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 25 Juli , 2015 Jag vet tyvärr inte hur det är på Bella, men på Flipper 640 och 666 underlättar det om man tar bort sidorutorna. Det går med dessa kvar, men det känns som det sliter på kapellet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
hoegakusten 7 Postad 25 Juli , 2015 Har inte heller en Bella utan en AMT 185 BR. Måste ta bort sidorutorna för att få ner kapellet. Kan inte förstå varför man inte gör kapellgarsgen rymligare så att kapellet enkelt och smidigt får plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rejas 236 Postad 26 Juli , 2015 Vi har haft en Bella 512 Excel och även på den är kapellgaraget trångt. Man får ta bort sidorna för att få ner kapellet, däremot ryms sidorna om man viker dem och lägger ovanpå. Jag tyckte också att det var onödigt trångt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 26 Juli , 2015 Vet inte heller hur det är på Bella men vi viker upp sidorna över taket och ser till att allt hamnar rätt mellan bågarna innan vi för samman bågarna och snurrar ihop kapellet. Flipper 666 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
StaffanRW 0 Postad 26 Juli , 2015 Har en Bella 500 Excel och där är det inga problem med att få rum med kapellet i garaget. Jag öppnar blixtlåsen fram vid ingången och i bakre hörnen och viker upp sidorutorna på taket innan jag rullar ihop det och stoppar ner det i garaget, som visserligen är väldigt rymligt i 500 Excel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sSvensson 8 Postad 26 Juli , 2015 Tack för alla svar. Ska prova att vika upp sidorutorna. Återkommer med resultat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser