Gå till innehåll
onsdag 20 november 2024
Aquador

Westline 34 sport coupe

Rekommendera Poster

Någon som har erfarenhet av Westline 34? Hur är kvalitén på dessa båtar? Sjöegensksperna? Tar tacksamt emot all form av info av denna båt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Har ingen erfarenhet men har tittat en hel del på dem eftersom vi har funderat lite på att uppgradera till 35 fotsklassen. I stort bra intryck men det märks här och där att det är småskalig produktion på gott och ont. Man måste skilja sig från mängden vilket ger båda bra och mindre bra lösningar här och var. Finishen är bra i stort och lika eller något bättre än t ex Forbina 36 som jag kollar på och är en av de värsta konkurrenterna skulle jag säga. Vad jag förstått är det rätt djup vinkel på skroven på många av deras båtar. Har dock inte gått så långt att jag kollat upp just den modell närmare.

Mitt problem med både Westline och Forbina är att jag tycker inte att de når upp till de Europeiska varven som t ex Sessa, Azimut/Atlantis samt även Bavarias nya 360 om man ser till pris och kvalitet. Westline skulle bli ung samma pris och Forbina dyrare än t ex motsvarande Sessa 35. Där tycker jag Sessa har både högre finish och bättre utnyttjade utrymmen.

Skulle gärna vilja handla svenskt. Men det känns tyvärr svårt om man inte ska var extremt patriotisk. Fick dock väldigt bra intryck av han som ritar Westline och som stod på mässan senast.

Just det kom på en sak som jag tyckte var direkt dålig på 34 men som är omdesignad på 360. Badbryggan. Man kommer inte ut till sidorna på 34 utan att behöva halka/kliva på den böjda/designade plasten. Ingen teak hel vägen ut till sidorna. Stort minus för mig. Men som sagt ändrát på den nya modellen.

Redigerad av thundergod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Beroende på årsmodell, så får du inte vara för lång för då sitter du I kläm med knäna på förarplatsen, samt att du måste ducka för att kunna se åt styrbord från förarplatsen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...