jnalbert 0 Postad 22 Juli , 2015 Bytat filter luftat motorn går i gång men ingen kraft när jag lägger in bakslaget då sackar hon då får jag trycka in kallstarten så får hon kraft vad skall jag gör finns det en vänlig själv som kan ge mig ett råd innan jag bytte filter så gick hon bra fick inte på det nya gummiringen så jag tog det gamla .Med vänlig hälsning, jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
forgus31 139 Postad 22 Juli , 2015 Med tanke på att den gick bra före bytet är trolig orsak att du inte fått tätt vid filtret så den får luft den vägen. Försök hitta läckan. Lätt att se om du kan få lite övertryck i tanken. Annars låter det som att det är tätt nånstans, som t.ex i röret från tanken. Det har hänt mig flera gånger senaste fem åren. Lätt att lite vatten i tanken ger dieselväxter som effektivt kan sätta igen. Hade du sånt segt slem i gamla filtret? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jnalbert 0 Postad 22 Juli , 2015 Tack för ditt svar filtret var fint såg inget slem skall försöka o lufta den överallt misstänker att det har kommit luft i pumpen vad jag hört får man kanske hålla på o lufta den en längre tid ?Med vänlig hälsning, jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser