Andreas1990 0 Postad 18 Juli , 2015 Hej jag är ny på det här med båtmotorer (har pillat en del med andra motorer) har lite problem med drivningen när jag lägger i växeln så driver den bra på tomgången men när jag gasar så slutar den att driva propellern. vore tacksam för hjälp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frans73 8 Postad 18 Juli , 2015 Förmodligen vulkningen i propellern som släppt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eld- 548 Postad 18 Juli , 2015 Antagligen vulkningen i navet på propellern som släppt. Märk nav och propeller före provkörning så att du efteråt kan kolla om de vridit sig i förhållande till varandra. Om det är så får du köpa ny propeller. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
strykollon 2 Postad 22 Juli , 2015 -Eller oxå kan du göra som jag gjorde en gång: Jag drog ur centrumhylsan ur propellern. Avdragare med en lång skruv tarvades. Därefter täckte jag ytan som släppt med superlim och drog sedan, snabbt snabbt som satan, ihop grejerna igen. Det funkade, behövde aldrig skaffa nån ny propeller. Det höll gott och väl förbi motorns livslängd. Det var en 30-hästars Chrysler. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser