Gå till innehåll
torsdag 13 mars 2025
Thomas67

Bränsletrycksregulator

Rekommendera Poster

Hej!

Har en Mercrusier 5,7 som inte vill starta, tänder till på startgas,  när jag trycker ner avluftningsventilen så kommer där bensin men inget tryck direkt. bränslepumpen går, men känns  som det inte blir tillräckligt tryck upp till spridarna. När jag hade av pumpenheten  så byta jag till nytt bränslefilter igen när den monterades tillbaks.

Kan det vara bränsletrycksregulatorn som jäklas eller vad?

Mvh

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det bästa är att mäta bränsletrycket. Visst kan det vara tryckregulatorn som har fastnat i öppet läge. Om det är slang från regulatorn, kan man prova att försiktigt klämma ihop returslangen, och se om det blir någon skillnad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej!

Provade att koppla bort slangen mellan tank och pump och fyllde på soppan genom en tratt direkt till pumpen, 

efter ett tag gick den igång, satt tillbaka slangen till tanken, mätte trycket vid luftnipplen 3 bar. Motorn går klockrent nu. Vet i f.. vad det är som har varit eller är fel på motorn. Gick klockrent nu under provturen ca 30 min. Sitter en nippel med en kula  ifrån tankanslutningen till pumpen, om den ev hängt sig? Skall ändå byta bränsletrycksregulatorn, känns som den inte är 100 ändå. Man skulle ju gärna vilja hitta felet och byta ut det som är dåligt, svårt nu när den går klockrent igen.

Tack för tipset!

Mvh

Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...