earendel 4 Postad 12 Juli , 2015 Hej Jag har en AQ145 med dubbla förgasare. Den har fungerat bra men nu går den dålig. Måste har full gas för att den skall starta men den dör. Ibland kan jag starta i tomgångsläge men den går dålig och dör. Jag har kollat tändningen och bränsle tillförslen till förgarerna. Kan det vara skit i förgasarerna??? Eller nåt annat. Tacksam för alla tips. Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
snottra 7 Postad 12 Juli , 2015 kolla kompet så inte topplockspackningen gått ,samt kolla tändningen ,kom problemet på en gång dvs förra gången du körde så gick den bra å nästa dåligt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kawa 26 Postad 12 Juli , 2015 Kan vara kondensatorn så är kass. Inte dyr eller svår att byta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 13 Juli , 2015 kolla kompet så inte topplockspackningen gått ,samt kolla tändningen ,kom problemet på en gång dvs förra gången du körde så gick den bra å nästa dåligt Ja, det kan man säger. Den gick bra och vid nästa tur började den att gå dålig, specieelt på låg varv men bra på full gas, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flipperpetri 2 Postad 15 Juli , 2015 du ska nästan alltid ha fullgas vid start, samt pumpa 3-4 gånger innan det. luftskruven bör vara 3 varv ute, möjligtvis 2,5 eller 3,5. sedan ställer du tomgången över 1000 varv för att slipp att den dör kall Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 18 Juli , 2015 du ska nästan alltid ha fullgas vid start, samt pumpa 3-4 gånger innan det. luftskruven bör vara 3 varv ute, möjligtvis 2,5 eller 3,5. sedan ställer du tomgången över 1000 varv för att slipp att den dör kall OK, men motorn har alltid startat bra även utan att ha fullgas. Skall kolla igen, 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser