Gå till innehåll
måndag 10 mars 2025
jisses

Chart Master 11 cvs+. Plotter, hjälp

Rekommendera Poster

Hejsan!

Jag har en plotter tillverkad av Interphase av modell "Chart Master 11 cvs+". Denna plotter kommer levererad med en extern antenn/gpsmottagre. Efter mycket kabelskarvande, skruvande, kontaktspryande, hårfönstorkande och voltmätande har jag beslutat att antennens kretskort förmodligen tackat för kaffet. Väldigt tråkigt.

Jag gav mig ut på nätet efter jakt på en ny antenn men ingen lycka bland varse sig tillverkaren eller deras återförsäljare då det ser ut som att Garmin köpt upp företaget Interphase.

Är det någon här ute i ethern som har erfarnhet av liknande modell, alternativt vet vart man kan införskaffa en ny antenn av samma slag eller en ny antenn som pratar samma språk som min nuvarande plotter?

Såhär ser antennen ut och en bild på baksida plotter med kontaker. Det är 6-stiftskontakt för antennen.

http://www.gommonauti.it/imm/14314/1304942585_vendo_gps_cartografico_interphase_chart_master_11cvs.jpg

http://www.gommonauti.it/imm/14314/1304942498_vendo_gps_cartografico_interphase_chart_master_11cvs.jpg

Uppladdningen ville icke fungera, så bifogade lite länkar!

Tacksam för hjälp!

Vänligahäslingar / Jens

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, det kan vara svårt att hitta reservdelar när ett märke har blivit uppköpt. Mitt tips är att höra hos dem som reparerat detta märke förr.

Har själv hittat delar till gammal utrustning hos de oberoende reparationsverkstäderna.

//Markus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för snabb respons, Markus! Ska skicka på det :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...