Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Ivan65

"Sommaren 2015"

Rekommendera Poster

Hej vad tror och funderar ni på när det gäller den ljusa delen av "vintern" detta året? Tror ni på ngn bättring? Hade varit intressant med aktuella "badtemmeraturer" oxå

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

ja du 2 varma dagar sen regn å kallt 8 grader ute å regn nu så bad näääää

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan väl inte bli bättre.

I slutet av förra veckan var det eländigt där jag var.

Solen sken från en molnfri himmel och det var 30 grader varmt - vilket skitväder.

Nu är det perfekt. Lagom temperatur (runt 15 grader) och det blåser relativt bra och en och annan regnskur om dan. Bättre kan man inte önska sig. För båtturer har jag både sjöställ, långkalsonger och flytoverall. 

Badtemperatur!? - har du ingen båt!?

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det kan väl inte bli bättre.

I slutet av förra veckan var det eländigt där jag var.

Solen sken från en molnfri himmel och det var 30 grader varmt - vilket skitväder.

Nu är det perfekt. Lagom temperatur (runt 15 grader) och det blåser relativt bra och en och annan regnskur om dan. Bättre kan man inte önska sig. För båtturer har jag både sjöställ, långkalsonger och flytoverall.

Badtemperatur!? - har du ingen båt!?

Jasså badkruka:-)
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Här på västkusten är det "som normalt". Fina vindar, vexslande himmel; och alla(?) gnällare stannar hemma.

Spöregn i natt. Va`bra ;-)

Klaga på vädret ger magsår.

PS. Bada? Ju då, men snoppen blir kort efter > 10 minuter. Som tur är har man nå`t att gå på ;-)

Redigerad av Oldtimer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

När det gäller badtemperaturen så blir det bättre och bättre iaf. Midsommarafton premiär vid Halländska kusten 11 C = uppfriskande. Vänerpremiär för 14 dagar sedan, 13,8 C = något bistert. Men i söndags så var det 18,5 C i ytvattnet enligt ekolodet = nästan skönt.

Semester snart, då blir det kanske >20 C = ligga i länge.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Semester snart, då blir det kanske >20 C = ligga i länge.

Det är snart jul..................men det går alltid mot vår...............;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, snart dags att hugga upp vaken utanför bastun, då snackar vi ca 4 C :)

Eller rulla sig i snön, då kan det vara kallt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag älskar den svenska sommaren.

Det är den bästa dagen på hela året!

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sedär, en läsare av DN;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker sommaren varit kalasfin. Är just hemkommen från sommarens första båtsemester som gick till Smedjebacken då vi väntade oss dåligt väder och alltså gav oss inåt landet istället för ut i skärgården. Men det blev kalasfint. Som mest 23 graders badvatten i Norra Barken. Kul fest i Söderbärke folkets park. Strömsholms kanal, i år 220 år gammal, är en sgolik sjöresa. Rekommenderas.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Håller med dig, den var fin:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag tycker sommaren varit kalasfin. Är just hemkommen från sommarens första båtsemester som gick till Smedjebacken då vi väntade oss dåligt väder och alltså gav oss inåt landet istället för ut i skärgården. Men det blev kalasfint. Som mest 23 graders badvatten i Norra Barken. Kul fest i Söderbärke folkets park. Strömsholms kanal, i år 220 år gammal, är en sgolik sjöresa. Rekommenderas.

Du valde verkligen rätt vecka att åka hit. Vi har planer på att åka ner till Mälaren nästa vecka. Men som prognosen ser ut nu så avvaktar vi. Kanalresa i regn med två rastlösa barn är ingen höjdare.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du valde verkligen rätt vecka att åka hit. Vi har planer på att åka ner till Mälaren nästa vecka. Men som prognosen ser ut nu så avvaktar vi. Kanalresa i regn med två rastlösa barn är ingen höjdare.

Vi hade kanske tur med vädret, men vill ändå understryka hur vacker och trevlig denna resa är. Dels kanalen med alla kulturmiljöer, men även sjöarna i södra dalarna som har lite skärgård. Många trevliga båtmänniskor mötte vi också.

Hoppas vädret bättrar sig så ni kommer neråt!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vi hade kanske tur med vädret, men vill ändå understryka hur vacker och trevlig denna resa är. Dels kanalen med alla kulturmiljöer, men även sjöarna i södra dalarna som har lite skärgård. Många trevliga båtmänniskor mötte vi också.

Kul att du gillade "vår" sjö!

Hann ni testa det "världsberömda" varmbadet? ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kul att du gillade "vår" sjö!

Hann ni testa det "världsberömda" varmbadet? ;)

He he...varmbadet, troligen rikets enda och dyraste? Vi gick förbi, men de dygn vi var i Norra Barken var vädret som bäst. Vi låg och badade på klubbholmen Svinön och inne i Gladtjärn.

Mycket hjälpsamma damer på hamnkontoret som tipsa om det ena o det andra. Himlans drag i hamnen i Söderbärke förra fredagen, var du där?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen semester! nu bär det iväg till båten i Björlanda Kile för bryggsegling i kväll, i morgon vid 8 tiden startar vi vår resa norrut i bohuslän och hoppas på något som kan liknas vid sommar åtminstånne:-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...